طوفان طلایی کشتی فرنگی ایران در المپیک جوانان

تهران (پانا) - پس از قهرمانی امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک جوانان در آرژانتین، محمد نصرتی، دومین و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران نیز به مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم این رقابت‌ها رسید تا دو نماینده ایران در این رقابت‌ها با دو مدال طلا به کار خود پایان دهند.

کد مطلب: ۸۶۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
طوفان طلایی کشتی فرنگی ایران در المپیک جوانان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ که در شهر بوینس آیرس آرژانتین در حال برگزاری است، محمد نصرتی، فرنگی‌کار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان، در دیدار نهایی برابر عثمان آیایدین از ترکیه به پیروزی رسید و قهرمان کشتی فرنگی المپیک جوانان ۲۰۱۸ شد. نصرتی پنجمین طلای کاروان ورزش ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

نصرتی، پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها پیش از این در دیدار نخست با نتیجه پنج بر صفر فرناندو آلوز از برزیل را مغلوب کرد و در دیدار دوم نیز با نتیجه پنج بر سه از سد محمد اولویف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

دیگر نماینده کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم بود که وی نیز مقتدرانه به مدال طلا رسید.

ده‌بزرگی در کشتی نخست با نتیجه سه بر یک ادموند نازاریان از بلغارستان را شکست داد و در کشتی دوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمد شعبان از مصر را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در فینال نیز رنزو پرالتا گنزالس از کشور اکوادور را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

ایران با دو فرنگی‌کار و با سرمربیگری فرشاد علیزاده در این رقابت‌ها حاضر شد و با دو مدال طلا به کار خود پایان داد.
این مسابقات در هر وزن با حضور شش تن و به صورت جدول نوردیک و در دو گروه برگزار می شود که نفرات برتر هر گروه به دیدار فینال و نفرات دوم نیز به دیدار رده‌بندی راه می‌یابند. رقابت های کشتی آزاد المپیک جوانان فردا(یکشنبه) برگزار می شود که کریمی و زارع در اوزان 65 و 110 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار