رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان:

کردستان میزبان قطب یک کار سوق علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مدارس سمپاد است

سنندج(پانا)-رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان از برگزاری کار سوق قطب یک کشوری علوم اعصاب شناختی دانش آموزان مدارس تیز هوشان در کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کردستان میزبان  قطب یک کار سوق علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مدارس سمپاد است

صلاح الدین عبدی رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت : این رویداد علمی با شرکت 112 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه های دهم و یازدهم رشته های تجربی و ریاضی هفت استان کرمانشاه ، همدان ، زنجان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان در سنندج برگزار می شود .

وی با بیان اینکه در مجموع 28 تیم چهار نفره در این برنامه شرکت می کنند ، گفت : در این برنامه پنج کارگاه پیش بینی شده است که یک کارگاه آن به صورت عمومی و چهار کارگاه نیز به صورت تخصصی با حضور مدرسین کشوری شامل کارگاه فیزیولوژی ، الکترونیک ، پردازش سیکنال و سایکو فیزیک برگزار خواهد شد .

عبدی به زمان برگزاری کار سوق نیز اشاره کرد و گفت : این برنامه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان روزهای 26 و 27 مهر ماه در سنندج برگزار می شود .

وی با بیان اینکه برنامه کار سوق در پنج قطب در سطح کشور برگزار می شود، گفت : مسئولیت قطب یک کشوری به آموزش و پرورش کردستان واگذار شده است .

رییس اداره استعدادهای درخشان استان در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری برنامه کار سوق را یکی از برنامه های حوزه سمپاد عنوان کرد و با بیان اینکه در این برنامه ایده ها به صورت علمی به عمل تبدیل می شود ، اظهار داشت : این برنامه ویژه دانش آموزان تیز هوشان و دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه است .

وی افزود : در این برنامه هر تیمی ایده و طرحی در خصوص اعصاب و روان ارائه و پذیرش می شود و تیم ها بعد از شرکت در کارگاه های پیش بینی شده ، پنج ماه فرصت دارند ایده خود را به مرحله عمل در آورند و بعد از ارزیابی ایده و طرح ها ، اثرات برتر در قطب های مختلف شناسایی و معرفی می شود .

گفتنی است در سال تحصیلی گذشته تیم کار سوق دبیرستان فرزانگان دوره اول متوسطه ناحیه دو سنندج (پانیذ اسدی،پرمیس آل نبی،کارینا حیدری و بیتا دولتی ) در رشته مهندسی ژنتیک موفق شد رتبه اول کشوری را کسب کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار