عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های سوادآموزی است

کرمانشاه (پانا) - هرمز نوروزی فرد در شورای اداری سوادآموزی گفت: کاستن فاصله سطح سواد زنان و مردان، در اولویت برنامه‌ی کاری معاونت سوادآموزی است.

کد مطلب: ۸۶۱۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های سوادآموزی است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: عدالت آموزشی، یکی از اولویت‌های سوادآموزی است که در این راستا با اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای شاخص‌های سطح سواد زنان و دختران روستایی و عشایر، اختلاف سطح سواد زنان و مردان در استان را به حداقل خواهیم رساند.

هرمز نوروزی‌فرد خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 اختلاف سطح سواد زنان و مردان در استان کرمانشاه، در بازه سنی6 سال و بالاتر، 9/8 درصد می‌باشد که با عنایت به برنامه‌ریزی و فعالیت‌های هدفمند معاونت سوادآموزی، آمار مذکور در رده سنی 10 تا 49 سال که جزئی از فعالیت‌های این معاونت می‌باشد، به 4/4 درصد تقلیل پیدا کرده است.

این مقام ﻣﺴﺆول اضافه کرد: عملکرد این حوزه جهت باسوادنمودن بی‌سوادان و کم‌سوادان در سال 96 در بخش زنان86/4 و در مردان 13/6 بوده است.

نوروزی‌فرد ضمن تشریح مزایای سیاست عدالت آموزشی در راستای باسوادنمودن زنان و دختران اعلام داشت: طبق آخرین گزارش که در مورخ 15 مهر 97 توسط سازمان نهضت سوادآموزی احصا و به استان‌ها ارسال گردیده است، استان کرمانشاه از مجموع تعداد 12130 نفر که تحت پوشش قرار داده است، تعداد 10777 نفر معادل 88/8 درصد از زنان و 1353 نفر معادل 11/2 درصد از مردان را در چرخه و فرآیند آموزش قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار