معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اعمال شیوه‌های مناسب تامین سلامت روان در مدارس زنجان

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه براساس تحقیقات سلامت روان دانش‌آموزان بر پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر می‌گذارد و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان مستلزم توجه به سلامت روان این افراد است، از اعمال شیوه‌های مناسب تامین سلامت روان در مدارس زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اعمال شیوه‌های مناسب تامین سلامت روان در مدارس زنجان

محمود عباسی در مراسم آغازین برنامه‌های هفته بهداشت روان که در آموزشگاه شاهد زینبیه آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان برگزار شد، با اشاره به ضرورت و اهمیت سلامت روان اظهار کرد: دین و باورهای دینی یکی از تأثیرگذارترین مؤلفه‌ها بر سلامت روان انسان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ایمان و توکل به خداوند موجب می‌شود تا تعارض‌های روزمره انسان قابل تحمل و قابل حل باشد؛ بیان کرد: از دانش‌آموزان درخواست می‌شود علاوه بر علم‌آموزی به افزایش مهارت‌های زندگی و تعمیق و درونی‌سازی اعتقادات و ارزش‌های دینی بپردازند تا در برابر مشکلات تاب تحمل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش به منظور ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان اظهار کرد: رسیدن به اهداف آموزشی که مدارس به عنوان اهداف اساسی خود به آنها توجه دارند مستلزم تامین بهداشت روانی دانش‌آموزان است.

عباسی با اشاره به اینکه تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که سلامت روانی دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی آنها رابطه دارد؛ بیان کرد: دانش‌آموزانی که به نحوی از مشکلات روانی یا از فقدان بهداشت روانی مناسب رنج می‌برند اغلب با افت تحصیلی مواجه هستند بنابراین ضروری است برای تامین شرایط مناسب برای رسیدن به اهداف آموزشی، تربیتی و تضمین سلامت افراد در جامعه در سنین مختلف اعمال شیوه‌های مناسب برای تامین بهداشت روانی در مدارس مدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه محمود حریری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اهمیت نوجوانی و جوانی بیان کرد: امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ایجاد دنیای مجازی سلامت روان افراد در خطر است و نیاز است که در زمینه‌های روانی، اجتماعی و جسمی سلامت روان کار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار