وزیر علوم تحقیقات و فناوری خبرداد:

پوشش وام دانشجویی به صورت 100 درصدی در دانشگاه های کشور صورت گرفته است

بیرجند (پانا) ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توحه به مشکلات دانشجویان در بحث وام دانشجویی پوشش وام دانشجویی به صورت 100 درصدی در دانشگاه های کشور صورت گرفته است.

کد مطلب: ۸۶۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پوشش وام دانشجویی به صورت 100 درصدی در دانشگاه های کشور صورت گرفته است

دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمعه شب در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی گفت: بحث ساماندهی آموزش عالی یک موضوع قانونی بوده و از ضروریات است که هیچ کس منکر آن نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه در این راستا توجه به بازبینی و بازنگری آموزش عالی کشور ضروری است افزود: در حوزه آمایش تحقیقات زیادی صورت گرفته و باید این بحث را آغاز کنیم و نتایج آن را مشاهده کنیم و همچنین در بحث ساماندهی و ماموریت گرایی که از تاکیدات برنامه ششم توسعه است باید به نحوی برنامه ریزی شود که از بحث ماموریت دانشگاه کاسته شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: زمانی که بودجه تقسیم می شود این بودجه بر اساس شاخص های خاص دانشگاه ها توزیع می شود و همه ساله بر اساس ضریب اندکی این بودجه افزایش می یابد.

غلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان مجلس بیشتر استفاده شود اظهار داشت: در بحث استخدام کارمندان دانشگاه ها اخیرا جلسه ای داشتیم و مبحثی در بحث استخدام کارکنان دانشگاه ها نداریم.

وی با بیان اینکه محدودیت نشریات علمی برداشته شده است، گفت: آئین‌نامه نشریات علمی دانشگاه‌ها بازنگری شده و محدودیت‌ها برداشته شد و این مهم گام مؤثری برای رشد علمی کشور خواهد بود و ضمن حفظ مقالات علمی که جایگاه علمی کشور را در دنیا حفظ می‌کند، باید به ظرفیت‌های دیگر هم توجه شود.
غلامی با اشاره به طرح مهارت‌آموزی دانشجویان در حین تحصیل، مطرح کرد: در این بخش از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده و دانشجویان را با محیط واقعی کار متناظر با رشته تحصیلی آشنا می‌کنیم..
وی با یادآوری اینکه طبق رصدهای انجام شده حدود 50 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیمه هستند، مطرح کرد: برای قریب به 90 درصد دانشجویان دکترا و 70 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد بیمه پرداخت می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بر لزوم جدی گرفتن کارگاه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال تأکید کرد و بیان داشت: باید هماهنگی‌های لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جهت تقویت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی انجام و به طریق مختلف به بدنه داشنجویی منتقل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه باید از دانشگاه فرهنگیان نیز حمایت ویژه ای شود اظهار داشت: چراکه نخبگان ما وارد این دانشگاه ها می شوند.

غلامی با بیان اینکه کسب درآمد از طریق پذیرش دانشجویان خارجی و حمایت از دانشگاه ها در دستورکار ما است یادآور شد: همچنین به دانشگاه های فنی و حرفه ای نیز توجه ویژه ای خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار