رئیس دانشگاه بیرجند خبرداد:

مهمترین مشکل دانشگاه های استان محدود بودن آن است

بیرجند (پانا) ـ رئیس دانشگاه بیرجند یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های دانشگاه‌های استان را محدود بودن آن نسبت به دانشگاه‌های با رتبه های بالا در سطح کشور دانست.

کد مطلب: ۸۶۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مشکل دانشگاه های استان محدود بودن آن است

احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه بیان کرد: تظعیف آموزش عالی به معنی تظعیف تمام شهرستان های استان و جمعیت خواهد بود و فقط نقص موجود آموزش عالی نیست که امیدواریم که توجه ویژه ای به دستگاه های استان در این زمینه از سوی وزارت انجام شود.

خامسان در ادامه افزود : سیاست کلی آموزش عالی کشور بعضی اوقات متاسفانه نوعی تبعیض را در دل خود دارد که این تبعیض بالاترین خسارت را به موسسات آموزش عالی کوچک میزند.

وی در ادامه بیان کرد : اگر قرار بر این است که موسسات آموزش عالی ماموریت گرا باشند همانطور که ما باید ماموریت گرا باشیم دانشگاه های بزرگ هم باید مارموریت گرا باشند.

رئیس دانشگاه بیرجند در ادامه بیان نمود:باز گذاشتن دست دانشگاه های بزرگ که در یک ماموریت بین المللی برایشانم در نظر گرفته شده در آموزش عالی در پردیس و دوره های مجازی به نوعی باعث افت کیفیت در مراکز آموزش عالی ای مانند دانشگاه بیرجند میشود.

وی در ادامه اظهار داشت : تکمیل ظرفیت دانشگاه های استان را بستند به این دلیل که مراکز آموزش عالی که دارای رتبه بالاتری هستند بتوانند تکمیل ظرفیت خود را انجام دهند و درخواست ما این است که این اجازه داده نشود کسانی که در دانشگاه های استان های دیگر قبول شده اند ، انصراف داده و در تکمیل ظرفیت دانشگاه های با رتبه ی بالا در کشور شرکت کنند.

خامسان در ادامه افزود : تغییر سیاست پذیرش دانشجو در مناطقی مانند دانشگاه های استان از حومه ی منطقه به استان یکی دیگر از درخواست های ماست که این درخواست باعث کیفیت بخشیدن به دانشجویان این دانشگاه ها در سراسر استان میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار