داستان وسیله ای برای انتقال دانسته های اجتماعی افراد است

یزد (پانا) - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با شاره به اهمیت داستان گفت :داستان می‌توان رفتارها و روابط اجتماعی و خانوادگی، هنجارها، ارزش‌ها و آداب و رسوم و هر آنچه که لازم است افراد در زندگی بدانند را بیاموزند.

کد مطلب: ۸۶۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
داستان وسیله ای برای انتقال دانسته های اجتماعی افراد است

فخرالسادات خامسی هامانه امروز در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد اظهار داشت: خوشبختانه این جشنواره در استان یزد هر سال با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه داستان تاثیر بسیار زیادی در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها دارد خاطرنشان کرد: داستان می‌تواند به درستی و با بالاترین تاثیر ممکن، به آنچه که مورد نیاز کودکان و نوجوانان هست پاسخ دهد و در واقع یکی از بهترین ابزارها در دست انسان برای تربیت فرزندان داستان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد بیان کرد: دلیلی که در طول تاریخ قصه جایگاه و ارزش بسیار مهم و بالایی داشته هم همین موضوع است و از دیرباز خانواده‌ها توجه بسیار زیادی به این موضوع داشته‌‌اند.

خامسی هامانه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید داستان‌گویی در خانواده‌ها کم رنگ شود گفت: ما به وسیله داستان‌ها و قصه‌ها می‌توانیم بسیاری از مسائل اجتماعی را به کودکان منتقل کنیم و همین دلیل هم هست که اکثریت این مسائل در داستان‌ها نهفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه داستان صرفا مخصوص کودکان نیست خاطرنشان کرد: به وسیله داستان می‌توان رفتارها و روابط اجتماعی و خانوادگی، هنجارها، ارزش‌ها و آداب و رسوم و هر آنچه که لازم است افراد در زندگی بدانند را بیاموزند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه داستان‌گویی مد نظر است بحث رعایت لهجه در بیان داستان است و حتما باید به این موضوع دقت لازم به عمل آید چرا که لهجه ها از مهمترین آداب و رسوم در جامعه به حساب می‌آیند.

خامسی هامانه با انتقاد از کم توجهی به لهجه زیبای یزدی در بین نسل جوان گفت: متاسفانه توجه به لهجه یزدی به ویژه در کودکان کمرنگ شده که باید نسبت به حفظ و تقویت این لهجه در بین فرزندانمان تلاش کنیم.

خامسی هامانه با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از داستان‌های بسیار ارزشمندی بوده و ایرانیان در طول تاریخ به این موضوع توجه بسیار ویژه‌ای داشته‌اند گفت: ایران سرشار از فرهنگ‌های غنی چند هزار ساله است و بهترین راه برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید استفاده از ابزار داستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار