11قصه گوی یزدی به مرحله کشوری راه یافتند

یزد (پانا) - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از راه‌یابی ۱۱ قصه‌گوی یزدی به مرحله کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
11قصه گوی یزدی به مرحله کشوری راه یافتند

محمدرضا آخوندی صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان یزد با اشاره به حضور بسیار خوب قصه گویان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: جشنواره قصه‌‌گویی یزد هر ساله با افزایش استقبال از سوی قصه گویان یزد روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کیفی هم خوشبختانه هر سال شاهد افزایش کیفیت قصه‌گویی در استان هستیم و با توجه به این سطح امیدواریم که در سطح کشوری هم بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته بدرخشیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خاطرنشان کرد: در بیست و یکمین دوره مسابقات قصه گویی مرحله استانی یزد 200 نفر قصه گو حضور داشتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

آخوندی از برگزاری مرحله های شهرستانی و استانی قصه گویی در یزد خبر داد و عنوان کرد: از بین 200 قصه گوی حاضر در این دوره از مسابقات 100 نفر به مرحله استانی و در نهایت 11 نفر وارد مرحله کشوری می شوند و با رقبای خود از دیگر استانهای کشور به رقابت در داستان گویی می پردازند.

آخوندی با تاکید بر اینکه داستان و داستان‌نویسی در یزد از جایگاه بسیار بالایی برخودار است خاطرنشان کرد: پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران مرحوم مهدی اذر یزدی از این استان برخواستند و نقش بسیار مهمی در وضعیت خوب داستان‌نویسی داشتند.

وی ادامه داد: وجود شوق در داستان‌نویسی و قصه‌گویی و قصه‌خوانی به واسطه فعالیت‌ها و خدمات امثال استاد مهدی آذر‌یزدی است و این بزرگان بودند که امروز داستان نویسی در ایران جایگاه خود را حفظ کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار