وزیر راه و شهرسازی

۴۰۰ هزار خانوار در صندوق پس‌انداز مسکن عضو شدند

تهران (پانا) - به گفته وزیر راه و شهرسازی  تاکنون ۴۰۰ هزار خانوار در صندوق پس‌انداز مسکن عضو شده‌اند که نشان از استقبال مردم از این تسهیلات است.

کد مطلب: ۸۶۱۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰۰ هزار خانوار در صندوق پس‌انداز مسکن عضو شدند

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، عباس آخوندی افزود: برای خانه اولی‌ها و ساکنین بافت‌های فرسوده تسهیلات مناسبی با کارمزد اندک از سوی دولت در نظر گرفته شده است و در شهری مانند مشهد هر زوج می‌تواند با تسهیلات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی خانه‌دار شود.

وی اظهار کرد: در حاشیه شهرها جمعیت بسیار زندگی می‌کنند که نیازمند فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و زیرساخت‌های شهری اعم از سیستم فاضلاب، بوستان و فضاسازی شهری هستند.

آخوندی گفت: در حاشیه شهر مشهد ۹۶ هزار دانش‌آموز حضور دارند که برای هر دانش آموز ۲ مترمربع فضای آموزشی نیاز است. وی افزود: به جای رها کردن حاشیه شهر یا خانه‌سازی در آنها باید کیفیت زندگی در این محلات را ارتقا دهیم زیرا مردم از این منطقه جابه جا نمی‌شوند و در همین مناطق به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مهمترین پروژه‌های این وزارتخانه در حاشیه شهرهای بزرگ مربوط به ارتقای کیفیت زندگی است. وی گفت: امسال علاوه بر پروژه‌های زیرساختی مانند روشنایی معابر، دفع آبهای سطحی، سیستم فاضلاب، هشت پروژه آموزشی و سه پروژه بهداشتی در حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون سه پروژه آموزشی و سه پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسیده است و باقی آنها در حال ساخت است.

وی افزود: در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در سال جاری در نظر گرفته شده است که توسط استانداری‌ها مدیریت می‌شود و دستگاه‌های اجرایی دیگر برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی اعتبار جداگانه اختصاص خواهند داد.

آخوندی اظهار داشت: زمانی که پروژه‌های بازآفرینی در مناطق حاشیه شهر به اجرا در می‌آید با احتساب بودجه‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در پروژه‌ها هزینه می‌شود.

وی گفت: نیازی به ورود مستقیم دولت برای خانه‌سازی در مناطق ضعیف و فرسوده شهر نیست بلکه همین که خدمات زیربنایی در این مناطق ارائه شود و کیفیت زندگی در آنها ارتقا پیدا کند، مردم خود برای خانه‌سازی وارد عمل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش مسکن تابعی از اقتصاد کلان است و هیچ کس نمی‌تواند سرنوشت این بخش را از اقتصاد کلان جدا کند.

آخوندی اظهار کرد: اقتصاد کلان به تدریج در حال ثبات است و زمانی که التهاب در بازار ارز و سکه فروکش کند، همه بخشها از آن تاثیر می‌گیرند.

در این مراسم ۱۶ پروژه بازآفرینی با هزینه بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی مشهد به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار