اجرای دو نمایش محیطی در هفته ملی کودک

تهران (پانا) - گروه «عروسک‌های جادویی» در آخرین روز از ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با دو نمایش شاد محیطی در انتظار مخاطبان است.

کد مطلب: ۸۶۱۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دو نمایش محیطی در هفته ملی کودک

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، «زندگی در اعماق اقیانوس» و«یک گله، یک ماجرا» عنوان دو نمایش محیطی است که از ۱۴ مهر مورد استقبال طیف‌های مختلف بازدیدکننده از برنامه‌های هفته ملی کودک قرار گرفته است.

زهرا مریدی کارگردان این آثار و مدیر گروه «عروسک‌های جادویی» در این باره گفت: این دو اثر مورد استقبال کودکان زیادی قرار گرفت. از آنجا که نمایش‌ها محیطی هستند و امکان مشارکت تماشاگران در آن وجود دارد در این روزها تعداد اجراهای متفاوتی داشتیم.

«زندگی در اعماق اقیانوس» اثری است محیط زیستی که به تاثیرهای زباله در زندگی جانوران دریایی اشاره دارد. مریدی در این باره گفت: متاسفانه برخی آثار دچار کلیشه‌اند. تصور می‌کنم چون بینندگان نمایش ما می‌توانند نقشی در جمع‌آوری زباله‌هایی که به عنوان دکور استفاده می‌کنیم، داشته باشند و موکت‌های سالن را در قامت اقیانوس ببینند با آن ارتباط برقرار می‌کنند. متاسفانه واقعیت‌ها با زبان رئال به کودکان گفته می‌شود، اما فضای فانتزی و عروسکی نمایش ما توانست کودکان را با موضوع درگیر کند.

او درباره‌ی نمایش «یک گله، یک ماجرا» اشاره کرد: این نمایش به موضوع اعتماد کردن می‌پردازد. مهارتی که جامعه امروز با آن درگیر است. گوسفندان دوستی با کسی را شروع می‌کنند که در ظاهر همراه و یاور آن‌هاست و در این میان احساس چوپان خود را فراموش می‌کنند. این فراموشی و انتخاب اشتباه مشکلاتی را برای این گوسفندان پدید می‌آورد.

این هنرمند درباره‌ی گروه نمایشی خود عنوان کرد: «ما گروهی مشارکتی هستیم. هنرمندان گروه هم در عروسک‌سازی و هم در عروسک‌گردانی شرکت می‌کنند و تمام اجراهای ما عروسکی بوده است. امیرمحمد انصافی، سجاد بهره‌مند، هوتن آزادی، زهره قاسمی، مریم صفایی، حنا بیگوند و مریم کیاهاشمی اعضای این گروه هستند.»

گفتنی است نمایش «زندگی در اعماق اقیانوس» پیش‌تر تندیس کارگردانی، متن و گروه عروسک‌گردانی را از جشنواره تئاتر همدان و جایزه ویژه محیط زیست جشنواره‌ی لاهیجان را نیز دریافت کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند روز ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در آخرین روز از هفته ملی کودک، به تماشای این دو اثر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران بنشینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار