سفر ضد ایرانی نماینده ترامپ به هند و اروپا

تهران (پانا) - مسئول کارگروه ایران وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای رایزنی با کشورها مختلف راهی اروپا و هند شده است.

کد مطلب: ۸۶۱۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سفر ضد ایرانی نماینده ترامپ به هند و اروپا

به گزارش فارس، بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، برایان هوک در این سفر که روز پنج‌شنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه آینده ادامه خواهد داشت، ابتدا راهی دهلی در هند شده سپس برای رایزنی‌های بیشتر راهی اروپا خواهد شد تا با مقام‌های قاره‌سبز درباره ایران گفت‌وگو کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در هند، او همراه با "فرانسیس فانون" دستیار وزیر در امور منابع انرژی با همتایان هندی خود دیدار می‌کند.»

هند یکی از مشتریان عمده نفت ایران است. در آستانه احیای تحریم‌های نفتی ایران، واشنگتن دهلی را برای توقف واردات نفت از ایران تحت فشار قرار داده ولی مقام‌های هندی‌ها می‌گویند به دنبال دریافت معافیت تحریمی هستند.

هوک در لوکزامبورگ با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار می‌کند و سپس به فرانسه رفته تا با مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت‌وگو کند. او نهایتا در بلژیک با همتایان اروپایی‌اش درباره «ادامه اشاعه موشکی ایران» صحبت خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: «در طول این سفر، هوک به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در امور ایران با متحدان و شرکای ما درباره نیاز مشترک به مقابله با مجموعه رفتارهای مخرب ایران در خاورمیانه و در منطقه آن‌ها، تعامل می‌کند.»

بنابر اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال جاری احیا خواهد شد ولی با این حال اغلب خریداران نفت ایران اعلام کرده‌اند که به دنبال دریافت معافیت از این تحریم‌ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار