مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز ثبت‌نام در نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن از طریق اپلیکیشن سیناروبیک

مسیب‌زاده: ۵۰ هزار معلم و فرهنگی به عنوان امام جماعت در مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام در نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن از طریق اپلیکیشن سیناروبیک خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام در نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن از طریق اپلیکیشن سیناروبیک

محمدرضا مسیب‌زاده در برنامه تلویزیونی بشارت ۱۴۵۲ شبکه قرآن که صبح امروز پخش شد گفت: «نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است و حضور معلمان از ۱۵ مهر برای شرکت در این موضوع آغاز شده است. اپلیکیش سیناروبیک براساس تلویزیون تعاملی طراحی شده که افراد از طریق این اپلیکیشن در این نهضت ثبت‌نام می‌کنند.»

او بر کارگروهی تاکید کرد و گفت: «حفظ جز سی‌ام قرآن، مدرسه‌ای شده است. در حوزه نماز اولین جشنواره گلدسته سرو یک جشنواره‌ای است که در راس فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: «۷۰ هزار نماز جماعت امسال در مدارس برگزار می‌کنیم. در تمامی مدارس این موضوع را داریم که ۲۰ هزار روحانی بحث اقامه نماز و ۵۰ هزار معلم و فرهنگی به عنوان امام جماعت در مدارس هستند. همچنین به مدارس شبانه‌روزی توجه ویژه می‌شود و مدرسه‌ای نیست که نماز جماعت نداشته باشد.»

مسیب‌زاده گفت: «تاکید داریم نماز جماعت سر زمان خود برگزار شود زیرا این موضوع اهمیت دارد و در همه امور اول است. حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت اختیاری اما برگزاری آن اجباری، ضروری و قانونمند است. ما به عنوان کارگزاران باید شرایط نماز را مهیا کنیم زیرا امر نماز یک موضوع مهم است.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: «مسابقه احکام، انشا و اذان در بحث نماز از اهمیت بالایی برخوردار است که صحت قرائت آن نیز بسیار مهم است. نماز جماعت هم شرایط و ضوابطی دارد که باید در مدارس به خوبی رعایت شود. اکنون فصل ثبت‌نام مسابقات قرآن است و از خانواده‌ها می‌خواهیم بچه‌های خود را به این فعالیت‌ها سوق دهند. اردیبهشت سال آینده مسابقات قرآن برگزار می‌شود که دبیرخانه آن نیز در اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار