نماینده ایران در شورای اجرایی آیسسکو خبر داد:

تقویت دیپلماسی آموزشی طرح جدید آیسسکو برای همکاری مشترک افراد و موسسات جهان اسلام

تهران (پانا) - نماینده ایران در شورای اجرایی آیسسکو از تصویب طرح جدید این سازمان با عنوان «تقویت دیپلماسی آموزشی» به عنوان برنامه عمل 3 ساله با هدف ایجاد پل اعتماد و همکاری مشترک بین موسسات و افراد در سراسر جهان اسلام از طریق آموزش، علوم و فرهنگ خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت دیپلماسی آموزشی طرح جدید آیسسکو برای همکاری مشترک افراد و موسسات جهان اسلام

به گزارش روابط‌عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، سی‌و‌نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی در روز دوم کار خود، تقویت دیپلماسی آموزشی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی آیسسکو در برنامه عمل خود اعلام کرد.

غلامرضا کریمی، نماینده ایران در شورای اجرایی آیسسکو در این باره گفت: «یکی از پروژه‌های جدید برنامه عمل سه ساله سازمان آیسسکو برای سال‌های 2019 الی 2021 تقویت دیپلماسی آموزشی است که در سی‌و‌نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی به تصویب اعضاء رسید.»

نماینده ایران در شورای اجرایی هدف از پرداختن آیسسکو به دیپلماسی آموزشی را تلاش برای ایجاد پل اعتماد و همکاری مشترک بین موسسات و افراد در سراسر جهان اسلام از طریق آموزش، علوم و فرهنگ و همچنین تبادل دانش‌آموز و دانشجو بین کشورهای اسلامی دانست.

او افزود: «در روند جدید دیپلماسی آموزشی نه تنها ایجاد فهم و روابط دوستانه بین دولت‌ها تقویت می‌شود بلکه این ارتباط بین افراد و جوامع و نهادهای غیر‌دولتی نیز افزایش می‌یابد. از برنامه‌های مهم این پروژه تبادل استاد و دانشجو، بین دانشگاه‌های کشورهای عضو و همچنین تبادل تجربیات در زمینه نظام‌های آموزشی بین دولت‌ها و موسسات آموزشی این کشورها است و این زمینه‌ای برای حضور و همکاری فعال دانشگاه‌های کشور و وزارت آموزش و پرورش در این پروژه و استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده برای پیشبرد اهداف دیپلماسی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار