امام جمعه اردبیل:

یکپارچگی و وحدت لازمه توسعه استان اردبیل است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وحدت و یکپارچگی مسئولان و مردم از لازمه های توسعه این استان است و وحدت موجود باید با قدرت تمام حفظ شود.

کد مطلب: ۸۶۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
یکپارچگی و وحدت لازمه توسعه استان اردبیل است

آیت الله سید حسن عاملی در جلسه شورای اداری که با محوریت تکریم و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید خلخال برگزار شد، افزود: ظرفیت های موجود استان اردبیل در نوع خود در کشور بی نظیر است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد .
وی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی فرماندار و مجموعه مسئولان دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از این قابلیت های خدادادی بویژه در خلخال بزودی شاهد تحولات بزرگی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بهمراه مهاجرت معکوس مردم در این شهرستان خواهیم شد .
وی با بیان اینکه پرداختن به جریانات سیاسی از سوی مسئولان و ائمه جمعه آفت برای توسعه جامعه محسوب می شود افزود: انتظار از امام جمعه جدید خلخال حفظ وحدت و یکپارچگی موجود این منطقه ، تلاش برای رسیدگی به حال محرومان و استفاده از همه ظرفیت ها و قابلیت های منطقه برای توسعه همه جانبه این شهرستان است .
عاملی با تاکید بر اینکه نهاد امام جمعه یک پایگاه مردمی بوده و باید مرکز اردوگاه مردمی باشد، اظهار داشت : راه اندازی پایگاه فرهنگی ، تشکیل خانواده واحد ، حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه ، حرکت در سمت و سوی خط ولایت فقیه با پرهیز از هرگونه انحراف به جناح های راست و یا چپ ، پرداختن به سیاست های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و تلاش برای حل مشکلات مردم از جمله وظایف ائمه جمعه استان است .
وی با تاکید بر اینکه امام جمعه همواره باید پناهگاه مردم بوده و مورد قبول اقشار مختلف جامعه حتی گناهکاران باشد، گفت: تلاش برای ایجاد فضای سالم تربیتی باید در اولویت کاری امامان جمعه بوده چرا که ایجاد این فضا در جامعه از جمله خواسته مردم از دست اندرکاران حکومتی و دولتی هر منطقه است .
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه ای دشمن علیه ملت و نظام اسلامی ایران افزود: در چنین شرایطی روشنگری سیاسی و مقابله به مثل فرهنگی از جمله وظایف مهم ائمه جمعه می باشد .
عاملی تلاش برای راه اندازی موسسات امدادی و خیریه برای کمک به محرومان و بیماران صعب العلاج در کنار بدعت با خرافات ،حذف آداب و رسوم با هزینه های کمر شکن مراسم عروسی و ختم از جمله حذف احسان مربوط به فوت شدگان و هزینه کرد این احسانات برای کمک به نیازمندان و برگزاری پرشور نماز جمعه با حضور گسترده مردم را از سایر وظایف امامان جمعه برشمرد .
وی گفت: پرهیز از دخالت در امور مربوط به انتخابات انتظار من از امامان جمعه و مسئولان اجرایی دست اندرکار استان در کنار افزایش سطح خدمات ارائه شده به مردم است .
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش هفت ساله حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سابق خلخال در حفظ وحدت و یکپارچگی گفت : فرمانداری و همه دستگاه های اجرایی زیر مجموعه آماده همکاری با امام جمعه جدید این شهر در حفظ این وحدت و توسعه منطقه هستند .
فریدون بابایی از ایجاد 700 فرصت شغلی جدید در 6 ماه اول امسال خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در اشتغال هم اکنون درصد بیکاری زنان سرپرست خانوار در این شهرستان به صفر رسیده است .
در این مراسم با تقدیر از تلاش حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سابق خلخال ، حجت الاسلام کریم اسدی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد .
گفتنی است:حجت الاسلام کریم اسدی ، پس از آیت الله یکتایی امام جمعه فقید خلخال ، حجت الاسلام جنتی نیا ، شجاعی و رشتبری پنجمین امام جمعه این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار