رئیس دانشگاه پیام نور کشور خبر داد:

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از شنبه/تحصیل بیش از 400 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور در کشور با دارابودن بیش از 400 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتری و 4 هزار عضو هیئت علمی ، بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از شنبه/تحصیل بیش از 400 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور

محمد رضا زمانی امروز در جمع خبرنگاران در شیراز، تعداد واحدهای این دانشگاه را 500 مرکز برشمرد و افزود: این دانشگاه تلاش کرده تا واحدهای خود را در راستای ارتقاء سواد جامعه بیشتر در مناطق کمتر برخوردار و محروم دایر نماید.

وی تعداد دانشجویان خارج از کشور را نزدیک به 3000 نفر برشمرد و افزود: این دانشگاه در بیش از 50 کشور نمایندگی و واحد آموزشی دارد.

وی ادامه داد: علت گستردگی این دانشگاه در داخل و حضور در خارج از کشور بدلیل استفاده از بستر الکترونیک است که برای همه رشته ها و مرکزها، یک نمونه آموزش می بیند و محتوای آموزش همه یکسان است و امتحان هم یکنواخت، اجرا شده به طوریکه در پایان هر ترم در مجموع سه میلیون نفرآزمون در کشور برگزار می شود.

زمانی با اشاره به اینکه چندین هزار محتوای الکترونیکی در سیستم این دانشگاه فراهم شده است، افزود: جایگزینی محتوای الکترونیکی به جای محتوای کاغذی در اولویت این دانشگاه است.

وی در خصوص تسهیلات دانشجویی گفت: خیلی از دانشجویان ما از قشر پایین یا متوسط جامعه هستند و در برخی مواقع امکان پرداخت شهریه ندارند که دانشگاه برای کمک به این دانشجویان با هماهنگی هایی که با صندوق رفاه دانشجویی انجام شده ظرفیت تسهیلات این صندوق برای دانشجویان یک و نیم برابر شده است همچنین با یکی از بانک های عامل در فارس نیز هماهنگ شده و دانشجویان میتوانند با مراجعه به این بانک ، کل شهریه تحصیلی خود را با یک و ۴ دهم درصد کارمزد دریافت کنند و اقساط آن را بپردازند .

وی از تخفیف 20 درصدی خرید کتاب از انتشارات این دانشگاه خبر داد و افزود: دانشجویان برای دریافت منابع درسی میتوانند با مراجعه به سایت انتشارات دانشگاه با ۲۰ درصد تخفیف، کتابهای مورد نظر خود را از طریق پست دریافت کنند.

وی در ادامه در خصوص آزمون های این دانشگاه گفت: امروز شرایطی فراهم شده که دانشجو می تواند در زمان برگزاری آزمونها در هر شهری که غیر از واحد مبدا خود در آزمون های پایان ترم شرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه آمایش آموزش عالی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است در ماه رمضان امسال هم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مسئله آمایش را پیگیری کردند، افزود: کمیته آمایش واحدهای دانشگاه پیام نور تشکیل شده و اختیارات را به مناطق واگذار می شود که بر این اساس ستاد مرکزی، ستاد چالاک و سیاست گذار می شود و واحدهای استان قدرت مندتر ظاهر خواهند شد.

وی افزود: در این آمایش احتمال تغییر ماموریت برخی واحدها و یا تقویت برخی دیگر وجود دارد که بعد از آمایش 500 واحد آموزشی آمایش رشته ها مورد نظر است که به دنبال جایگزینی رشته های بین رشته ای به جای رشته های حاضر و و حرکت به سمت رشته های مدرن به جای سنتی هستیم و قصد داریم تا کارآفرینی و مهارت آموزی و نو آوری را در رشته ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در این آمایش ما به دنبال ساماندهی و هم افزایی واحد ها هستیم و امیدواریم ظرف یکی دو سال این آمایش تمام شود و شاهد تاثیر گذاری آن بر جامعه باشیم.

وی از آغاز تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه از روز شنبه 21 مهرماه، خبر داد و افزود: ما به دنبال دریافت تکمیل ظرفیت برای دوره های کارشناسی ارشد نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور 150 سالن چندمنظوره ورزشی داریم،

زمانی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی پیام نور دوشنبه هفته آینده در کرمانشاه برگزار می شود، اضافه کرد: در این دوره 6 هزار و 500 دانشجو دختر و پسر در 6 محور جداگانه از هر سه مقطع شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار