مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی خبرداد:

ابطال 14 مورد از پروانه های دارای استاندارد در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی گفت:در یک سال گذشته 15 پرونده دارای استاندارد ابطال و 14 پرونده به حالت تعلیق در آمده اند.

کد مطلب: ۸۶۱۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ابطال 14 مورد از پروانه های دارای استاندارد در خراسان جنوبی

محمد رضا مروی مقدم،مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت روز ملی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در طی یک سال گذشته تعداد پرونده های صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری (کالا و محصول)و صدور مجوز 43 مورد،بازرسی فنی از واحد های تولیدی تحت پوشش 668 مورد،نمونه برداری از مراکز تولیدی 861 مورد،آزمون نمونه مراکز تولیدی 785 مورد بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت:پرونده های بازرسی تجهیزات و وسایل تفریحی وپارک ها و مهد کودک ها 319 مورد در طول یک سال گذشته در اداره کل استاندارد استان مشاهده شده است.

مروی مقدم در ادامه و با توجه به عملکرد اداره کل استاندارد در طول یک سال گذشته اظهار داشت:تعداد بازرسی ها و نمونه برداری از طرح کنترل بازار 7459 پرونده بوده است.

مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد:تعداد گواهینامه انطباق و همچنین تعداد نمونه برداری از کالاهای صادراتی 87 مورد، تعداد گواهینامه انطباق و همچنین تعداد نمونه برداری از کالاهای وارداتی 39 مورد در طول یکسال گذشته بوده است.

مروی مقدم در ادامه اظهار کرد:تعداد کالاهای فاقد علامت استاندارد در طول یکسال گذشته در سطح استان در بخش غذایی و کشاورزی 185 مورد،در بخش برق و الکترونیک 84 مورد،در بخش مکاین و فلز شناسی 23 مورد،در بخش بسته بندی و سلولزی 8 مورد،در بخش شیمی و پتروشیمی 17 مورد،در خبش نساجی و چرم 3 مورد،در بخش خودرو و نیرو محرکه 13 مورد و همچنین در بخش مهندسی پزشکی 1 مورد مشاهده شده است.

وی در ادامه بیان نمود:تعداد پرونده های مورد تدوین و تجدید نطر و بازنگری شده استاندارد ملی در طول یکسال گذشته 79 مورد،در ایجاد و فعال سازی کمیته های فنی متناظر 1 مورد و همچنین پیشنهاد ارائه شده در مورد تدوین استاندارد بین المللی بوده است.

مروی مقدم با توجه به آموزش های ارائه شده در اداره کل استاندارد،بیان کرد:آموزش مدیران کنترل کیفیت 2100 نفر ساعت،آموزش کارشناسان استاندارد 150 نفر ساعت،سایر آموزش های برون سازمانی 1900 نفر ساعت و همچنین آموزش کارکنان استان 2500 نفر ساعت در طول یک سال گذشته میباشد.

وی اظهار داشت:چارت سازمانی اداره کل استاندار ملی در سال قبلی 21 نفر که در این چارت در امسال به 74 پست سازمانی افزایش یافته است.

مدیر کل اداره استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد:در طی یک سال گذشته راه اندازی مجموعه اداری آزمایشگاهی به مساحت 3300 متر بوده که دارای 4 آزمایشگاه و یک آزمایشگاه نوین در اداره کل استاندارد استان داشته ایم همچنین راه اندازی و اداره استاندارد در شهرستان فردوس و همچنین راه اندازی مجموعه اداری آموزشی استاندارد در شهرستان قاین و همچنین احداث آزمایشگاه استاندارد مرز ماهیرود بوده است که تمامی این ادارات و آزمایشگاه ها از اعتبارات ملی تخصیص داده شده به استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار