استاندار فارس گفت:

پژوهش های دانشگاهی باید متناسب با نیاز های جامعه انجام شود

شیراز(پانا) - استاندار فارس از ارتقا رتبه دانشگاه شیراز در سطح دنیا از 800 به 505 در ارزیابی هایی اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش های دانشگاهی باید متناسب با نیاز های جامعه انجام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از پژوهشکده مکانیک و پژوهشگاه فضایی ایران همزمان با هفته جهانی فضا با بیان این که این استان دارای ۲۰۵ مرکز علمی و دانشگاهی است، اظهارداشت: دو مرکز برجسته دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حدود ۲ هزار استاد برجسته ملی و بین المللی ظرفیت علمی بزرگی را برای فارس فراهم کرده اند.

وی با اشاره به این که دانشگاه شیراز سابقه ای طولانی در حوزه علمی و پژوهشی کشور دارد، یاد آور شد: اخیرا در ارزیابی های صورت گرفته رتبه این دانشگاه در سطح دنیا از 800 به 505 ارتقا یافته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، افزود: در کنار دانشگاه های استان فارس وجود پارک علم و فناوری و پژوهشکده مکانیک نوید پیشرفت های بسیار خوب در سایه تلاش های اساتید و نخبگان را برای آینده استان و کشور می دهند.

استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه های این استان قبل از منابع طبیعی و معادن نفت، گاز و کشاورزی، اساتید برجسته و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده مکانیک شیراز است که دستاوردهای علمی برجسته ای دارند.

تبادار با تاکید بر لزوم خودکفایی پژوهشکده مکانیک شیراز در زمینه اعتبارات و بی نیازی به بودجه های دولتی، گفت: در صورت خوداتکایی پژوهشکده مکانیک شیراز افراد علمی تری جذب خواهند شد و کارهای برجسته تری صورت خواهد گرفت.

وی توجه به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده مکانیک شیراز را خواستار شد و افزود: چنانچه پژوهش های دانشگاهی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با نیازهای جامعه صورت گیرد کاربردی خواهد بود و مشکلات استان را کاهش خواهد داد.

وی با بیان این که باید ظرفیت های علمی و پژوهشی مانند پژوهشکده مکانیک شیراز روز به روز ارتقا پیدا کند، گفت: مسئولان استان همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز این مراکز به کار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار