ارتباط دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها موجب رفع معضلات می‌شود

شیراز(پانا) - استاندار فارس با اشاره به این که باید سطح علمی بالاتری برای دانشجویان فراهم کنیم، گفت: با تمرکز و تجمیع امکانات می‌توانیم دانشگاه گ‌های توانمندتری داشته باشیم و با استفاده از اساتید برجسته تری، سطح علمی بالاتری را برای دانشجویان به وجود آوریم.

کد مطلب: ۸۶۱۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها موجب رفع معضلات می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نوراظهار داشت: تبدیل علم به ثروت انتظاری است که از دانشگاه ها وجود دارد و دانشگاه پیام نور در این زمینه موفقیت هایی به دست آورده است.

وی با اشاره به این که توسعه دانشگاه ها باید متناسب با ظرفیت های موجود باشد، افزود: با تمرکز و تجمیع امکانات می توانیم دانشگاه های توانمندتری داشته باشیم و با استفاده از اساتید برجسته تری، سطح علمی بالاتری را برای دانشجویان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که جایگاه علمی فارس باید متناسب با ظرفیت های این استان باشد، گفت: در حال حاضر استان فارس دارای 205 مرکز علمی است و از این لحاظ جایگاه بالایی در سطح کشور و بین الملل دارد.

استاندار فارس وجود دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز را از جمله ظرفیت های مهم علمی فارس برشمرد و گفت: حدود دو هزار استاد برجسته ملی و بین المللی در این دو دانشگاه حضور دارند و اساتید گرانقدری نیز در سایر دانشگاه ها حضور دارند که ظرفیت قابل توجهی برای استان فراهم کرده است.

تبادار با بیان این که ارتباط معنادار و گسترده دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حوزه آب و آسیب های اجتماعی محوریت رفع این معضلات را به دانشگاه های استان واگذار کرده ام.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ها باید علاوه بر علم آموزی به رسالت تربیت نسل کارآفرین توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده این استان در زمینه گردشگری بیان داشت: انتظار داریم دانشگاه پیام نور در زمینه راه اندازی رشته های مرتبط با گردشگری در استان فارس اهتمام داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار