فعالیت ٩ صرافی ممنوع شد

تهران (پانا) - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فعالیت ٩ شرکت صرافی به دلیل رعایت نکردن ضوابط و مقررات در خرید و فروش ارز ممنوع شد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ٩ صرافی ممنوع شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به دنبال رعایت نکردن قوانین و ضوابط، مجوز ٢ صرافی باطل و ٧ صرافی نیز بین یک تا سه ماه از ادامه فعالیت منع و تعلیق شدند.
در همین زمینه معاونت نظارت بانک مرکزی، از تمام صرافی‌ها خواست ضمن رعایت دقیق مقررات، نسبت به تطبیق فعالیت‌های خود به خصوص خرید و فروش ارز با مقررات تعریف‌شده، اقدام کنند.
شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هفته گذشته به بانک مرکزی اختیارات لازم را برای دخالت و مدیریت در بازار ارز داد؛ این اختیارات مواردی همچون انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی، خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی، فولاد و دیگر محصولات صادراتی در بازار ثانویه و انجام عملیات بازار باز را دربر می‌گیرد.
همچنین شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع ارزی اعلام کرده است که اتباع دولت‌های خارجی در صورتی که حداقل 250 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری در ایران به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطی که دولت اعلام می‌کند، می‌توانند از امتیاز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.
پیشتر «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی گفته بود: با اختیاراتی که از سوی سران سه قوه به بانک مرکزی داده شده است، این بانک فعالانه در بازار ارز حضور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار