۲۱ و ۲۲ مهرماه؛

جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه برگزار می شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه برگزار می شود

جواد زاهدی با بیان اینکه این جشنواره ۲۱ و ۲۲ مهرماه در ارومیه برگزار می شود افزود: در این جشنواره ۶۳ نفر قصه گو در سه بخش پدربزرگ و مادربزرگ، دختر و پسر و زنان مردان با هم رقابت می کنند.

وی شعار این دوره جشنواره را«خوب زندگی کردن تمرین می خواهد» اعلام کرد و گفت: درمجموع ۱۱ نفربه مرحله منطقه ای راه پیدامی کنند که این مرحله نیزدرروزهای ۱۹ و۲۰ آبان باحضورشش استان دراردبیل برگزارمی شود

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان استان گفت: ارائه قصه ها درمدت ۵ تا۱۵ دقیقه خواهد بود ودرحاشیه این جشنواره دو نشست تخصصی قصه گویی برای علاقمندان دایر می شود.

زاهدی ترویج و توسعه هنر قصه گویی برای کودکان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: امسال تاکید بر توسعه و ترویج قصه گویی به عنوان ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز و شعار جشنواره ''خوب زندگی کردن، تمرین می خواهد'' و محور هم قصه زندگی افراد تحت عنوان ''قصه زندگی من'' است و همه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: بخش دوم جشنواره قصه‌گویی، بخش علمی آن است که در آن مقاله نویسی ملاک عمل است و از آذربایجان‌غربی ۱۰ مقاله از سوی شرکت کننده‌گان به دبیرخانه ارسال شده و امید است آذربایجان غربی جزو برگزیدگان باشد و همچنین بخش‌های جشنواره شامل بخش عمومی با فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای در حوزه قصه با هر ابزاری ساخته شد که ۷۵ اثر از استان شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار