اجرای فاز دوم طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی دامهای سنگین به مدت 30 روز کاری در استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای فاز دوم طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

کامیار داهیم بابیان این مطلب اظهار کرد: یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی ، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی، قرنطینه ای ، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت گاو ، گوساله ، گاومیش حساس استان است.
داهیم افزود: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی اجرای فاز دوم مایه کوبی دامهای سنگین اعم از گاو، گوساله ، گاومیش را بر علیه بیماری تب برفکی به مدت 30 روز کاری در سطح استان با مشارکت بخش غیر دولتی آغاز کرده است.
وی گفت: پیش بینی می شود نزدیک به 300 هزار راس دام در 3600 واحد اپیدمیولوژیک در مدت یک ماه با همکاری تعداد 86 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 27 اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.
وی همچنین از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار