هواشناسی آذربایجان‌غربی برای مواجهه با بارش‌های پاییزی هشدار داد

ارومیه (پانا)- هواشناسی آذربایجان غربی برای مواجهه با بارش‌های پاییزی که از امشب در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود، هشدار داد.

کد مطلب: ۸۶۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هواشناسی آذربایجان‌غربی برای مواجهه با بارش‌های پاییزی هشدار داد

در اطلاعیه هشدار هواشناسی آذربایجان غربی آمده است: شهروندان به هنگام مواجهه با توده‌های تندری همراه با رعدوبرق یا صاعقه از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

در این اطلاعیه آمده لازم است شهروندان به هنگام ظهور رعدوبرق یا صاعقه، از درختان، فلزات، وسایل الکتریکی- مغناطیسی (مانند موبایل) و بلندی‌ها دوری کرده و در فضای باز به‌ویژه در مناطقی که آدمی به عنوان بیشترین ارتفاع در شعاع اطراف به شمار می‌رود، به حالت ایمنی مستقر شوند.

بر اساس این هشدار هواشناسی چنانچه صاعقه‌ها بسیار مهیب بوده و با صداهای بلند و مداوم همراه باشند و یا تعداد رعدوبرق از حالت طبیعی خارج شود جریان برق منزل، مغازه و محل کار را از فیوز به طور کامل قطع شود.

در این اطلاعیه آمده لازم است بهترین ایمنی، بودن در یک پناهگاهِ امن در زمان تشکیل توده‌های تندری است و جلوگیری از تردد در فضاهای باز، جدی ترین اقدام خواهد بود.

بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان غربی از امروز چهارشنبه بر شدت و گستره بارش‌ها در منطقه افزوده می‌شود و لازم است شهروندان و به ویژه کشاورزان پیش بینی‌های لازم را به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار