مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی:

بیست ویکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ایران برگزارمی شود

ارومیه(پانا)-مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی گفت:بیست‌و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی آذربایجان غربی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان و ترویج و توسعه هنر قصه‌گویی باحضور هرچه بهتر وبرتر قصه گویان شرکت کننده در این جشنواره در ارومیه برگزارمی‌شود.

کد مطلب: ۸۶۱۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بیست ویکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ایران برگزارمی شود

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران که بمناسبت بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه هنر قصه گویی برای کودکان برگزار می‌شود .

وی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری، اقدامی هدفمند و برنامه ریزی شده است که مربیان به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان، با حضور و مشارکت آنان، در زمان و مکان معین و با روش خاصی صورت می‌دهند.ودر این اقدام هدفمند مهارت درست وسالم زندگی کردن را از طریق قصه گویی به کوکان ونوجوانان انتقال میدهند.

این مقام مسئول عنوان کرد:هیچ مرکز و شهرستانی چه سیار و چه ثابت در استان آذربایجان غربی وجود ندارد که درآن فعالیت قصه گویی انجام نشود.واین مهم در حالیست که دنیای هدف قصه گویی کیفت وبستر سازی برای بهتر زندگی کردن وانتقال آن به کودکان ونوجوانان از طریق قصه گویی است.

جوادزاهدی گفت: این جشنواره با حضور ۲۳۶ نفر در دوره شهرستانی که در شهریور ماه امسال برگزار شد شرکت کرده و با پایان یافتن مسابقات مرحله شهرستانی برگزیدگان جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بین اعضای کانون و مسابقه‌دهندگان تفکیکی بود تصریح کرد: در مرحله شهرستانی با ۱۵۱ قصه تخصصی‌، با حضور پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، دخترها‌، پسرها به عنوان قصه‌گویان در کنار کودکان و ارائه مقاله و داستان با موضوع قصه و قصه‌گویی همراه مربیان و اعضای کانون برگزار شد.

زاهدی قصه گویی رایک رویکردو تمرین برای خوب زندگی کردن دانست و اظهارکرد:اگر ما به فرهنگ وساختاراجتماعی خودمان درجامعه مراجعه کنیم صنعت قصه گویی درابعادعلمی فرهنگی اجتماعی ومذهبی ما جایگاه خاص،و،ویژه ای دارد.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه از بین ۱۵۱ نفر شرکت کننده ۶۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند، اضافه کرد: از بین دختران و پسران ۲۴ نفر، از بخش زنان و مردان ۳۳ نفر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۶ نفر جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.

وی گفت: در هر مرکز قصه گویی ۱۱ نفر برگزیده شده و منتخبین در روزهای 19 و 20 آبان ماه در مرحله منطقه‌ای که به صورت متمرکز با حضور 6 استان اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌های شرقی و غربی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد، به مرحله ملی و بین‌المللی اعزام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: امسال تاکید بر توسعه و ترویج قصه گویی به عنوان ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز و شعار جشنواره ''خوب زندگی کردن، تمرین می خواهد'' و محور هم قصه زندگی افراد تحت عنوان ''قصه زندگی من'' است و همه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: بخش دوم جشنواره قصه‌گویی، بخش علمی آن است که در آن مقاله نویسی ملاک عمل است و از آذربایجان‌غربی ۱۰ مقاله از سوی شرکت کننده‌گان به دبیرخانه ارسال شده و امید است آذربایجان غربی جزو برگزیدگان باشد و همچنین بخش‌های جشنواره شامل بخش عمومی با فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای در حوزه قصه با هر ابزاری ساخته شد که ۷۵ اثر از استان شرکت کردند.

زاهدی اضافه کرد :از تمامی پدرومادران دعوت میکنم که دست فرزندان خودراگرفته ودر این جشنواره قصه گویی شرکت کرده چراکه قصه گویی یک هنر فرهیخته است وزندگی ما کتاب مبین و،واحدما قرآن سرشاراز قصه های آموزنده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار