افتتاح 3 مدرسه خیرساز با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپروش

تهران (پانا) - با حضور معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سه مدرسه خیرساز در شهرستان‌های استان تهران افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت‌.

کد مطلب: ۸۶۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 3 مدرسه خیرساز  با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپروش

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این مراسم رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خیران با خداوند تجارت می‌کنند و تجارت آن‌ها پرسود و زوال ناپذیر است.

او افزود: نعمت این نیست که اشخاص فقط پول داشته باشند بلکه کسانی صاحب نعمت هستند که از رزقی که خداوند به آن‌ها داده بهترین استفاده را می‌برند.

حکیم‌زاده ادامه داد: شاید در ظاهر تصور کنیم که تجارت پرسود تجارتی است که همه سود آن به جیب یک شخص برود ولی خداوند با نشانه‌هایی که در قرآن آورده بیان می‌کند که بهترین تجارت را افرادی می‌کنند که کتاب خدا را می‌خوانند، نماز را برپا می‌دارند و از آنچه به آن‌ها داده شده پنهانی و آشکار انفاق می‌کنند که این گونه تجارت زوال پذیر نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: خیران باید خداوند را شاکر باشند که جزو بندگان برگزیده خداوند هستند که نعمت قناعت و استفاده درست از نعمت به آن‌ها عطا شده است.

او با اشاره به اینکه همه دانش آموزانی که به مدارس می‌آیند باقیات و صالحاتی برای خیرین مدرسه ساز هستند ، تاکید کرد: دست‌های پرتوان و ذهن‌های باز دانش‌آموزان و تلاش‌های خیران باعث می‌شود تا خداوند بهترین‌ها را برای سرزمین اسلامی‌مان رقم بزند.

حکیم‌زاده حضور پرشور مسئولان در مراسم افتتاحیه سه مدرسه خیری در پیشوا را نشان از آن دانست که حوزه آموزش و پرورش اولویت اول را در شهرستان است و افزود: اگر خواهان جامعه‌ای باشیم که نیروی انتظامی کار کمتری در آن داشته باشد، راه آن از کلاس‌های درس و تربیت صحیح در مدرسه می‌گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: اگر کمک خیرین مدرسه ساز در شهرستان‌های استان تهران نبود، الان شاهد مدارس سه شیفته بودیم.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آئین افتتاح سه باب مدرسه خیّری در شهرستان پیشوا، گفت: در شهریور گذشته ۵۴مدرسه و حدود ۶۶۰کلاس وارد چرخه آموزش شده است.

وی با اشاره به افزایش ۷درصدی جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران، تاکید کرد: کمک خیرین محترم مدرسه ساز، کمکی سرنوشت ساز و به به یادماندنی است و آثار آن ،هم برای مردم، هم برای دولت و هم برای کسانی که در راستای توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیا گام بر می‌دارند، ماندگار خواهد ماند.

فولادوند ، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا این ایثار و از خودگذشتگی خیران را نمی‌توانیم بینیم؛ پول داشتن برای خیّر بودن کافی نیست بلکه دل داشتن و انسانیت است که مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از همه خیران و مسئولانی که تلاش کردند که سه فضای آموزشی در روستاهای گلعباس و یام و در محله سناردک ایجاد و به بهره برداری برسد، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در دبستان دخترانه مائده فرون آباد پاکدشت با اهدای لوح سپاس از مدیر و کارکنان این مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار