در راستای هم اندیشی برای آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه صورت گرفت:

نشست مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان و انجمن مهرانه زنجان

زنجان(پانا)-نشست مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان و انجمن مهرانه زنجان در راستای هم اندیشی و هماهنگی امور برای آموزش خطرات استفاده از دخانیات در مدارس در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان و انجمن مهرانه زنجان

در ابتدای این جلسه مرتضوی از مسئولین انجمن مهرانه گفت: در سه سال گذشته همکاری های خوبی با آموزش و پرورش داشته ایم و از نوع همکاری و مساعدت های صورت گرفته قدردانی می نماییم.

وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی افراد جامعه در مورد انواع بیماری ها به خصوص سرطان افزود:آموزش تغذیه سالم برای اولیا و دانش آموزان و همچنین آموزش های پزشکی با هدف پیشگیرانه از انواع کارهای صورت گرفته در مدارس توسط انجمن مهرانه است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به آموزش 30 درصد دانش آموزان زنجان در خصوص تغذیه سالم گفت:این آموزش ها با حضور در 95 مدرسه صورت گرفته است و در نظر داریم در آینده با مساعدت آموزش و پرورش مدارس بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار نفر از بانوان شهر زنجان در کلاس های آموزشی و پیشگیرانه حضور یافته اند ابراز داشت: این آمار در شهرستان های استان نیز حدود 9 هزار نفر است و انجمن مهرانه حتی برخی از شهرستان های همجوار استان را نیز تحت پوشش قرار داده است.

در ادامه مریم رشتچی با اشاره به لزوم ارائه آموزش های ضروری به دانش آموزان و اولیا و حمایت از انجمن های فعال بیماری های خاص در استان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات نواحی و مناطق در چارچوب قانون و تفاهم نامه های موجود با انجمن مهرانه همکاری می نماید.

وی با اشاره به اجرای طرح نماد به صورت پایلوت در مدارس ناحیه یک در سال تحصیلی جاری افزود:در هفته بهداشت روان برنامه های گوناگونی با هدف آموزش و پیشگیری و در راستای سلامت روانی دانش آموزان در مدارس اجرا گردید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه، ازدیاد طرح ها و برنامه های اجرایی در مدارس را آسیب پذیر دانست و گفت: باید از اجرای برنامه های موازی و تکراری خودداری کرد تا برنامه ها خروجی مناسبی داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به وجود 300 مشاور در مدارس استان ابراز داشت: آموزش و پرورش ضمن آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه بر اساس بخشنامه های ارسالی از وزارت، همکاری های لازم را با انجمن مهرانه به شرط عدم موازی کاری برای آشنایی دانش آموزان از سوئ مصرف دخانیات به عمل خواهد آورد.

گفتنی است، در این نشست معاونت های پرورشی و تربیت بدنی و همچنین رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش نیز حضور داشتند و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید بررسی های لازم در سطح معاونت ها به عمل آید تا میزان و نحوه همکاری های فی ما بین در این خصوص مشخص گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار