رادیو اربعین برای چهارمین سال متوالی کار خود را آغاز کرد

تهران (پانا) - رادیو اربعینباحضور معاون صدای رسانه ملی حمید شاه آبادی راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۶۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رادیو اربعین برای چهارمین سال متوالی کار خود را آغاز کرد

آیین راه‌اندازی رادیو اربعین بعدازظهر چهارشنبه 18 مهرماه 97 با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حاج محمود کریمی مداح اهل بیت،

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران و کارشناس مذهبی، امیر تقی خانی سخنگوی ارتش و سردار دانا معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و سایر مسئولین کشوری و لشکری و جمعی از مدیران رسانه ملی و مدیران کمیته های ۱۲ گانه اربعین حسینی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمید شاه آبادی در آیین راه اندازی رادیو اربعین گفت: مایه خرسندی است که برای چهارمین سال ، رادیو اربعین با کوله باری از تجربه و همراهی مخاطبان آغاز به کار می کند.حقیقتا اگر این علاقه مندی مردم نبود و مطالبه عمومی صورت نمی گرفت این اتفاق نمی افتاد.

معاون صدای رسانه ملی افزود: ماه محرم تمام شد و ماه صفر فرا رسید که فضایی خاص دارد. محرم ها و عاشورا های زیادی در این کشور گذشته و ما از عاشورا عبرت های زیادی گرفته ایم.از امروز وارد حال و هوای اربعین می شویم که امتداد همان راه است.

وی گفت: اربعین نقطه عطفی برای نهضت حسینی و زینبی شدن است.اربعین ماموریت انتشار و تداوم این راه را دارد به راستی راه جهانی شدن تشیع را از قدم های جابر و اربعین آموختیم.

وی ادامه داد: رسانه ملی هم باید گامی جدی برای این راه بردارد در دنیایی که واقعیت ها محو و تحریم می شود رسانه ملی یگانه پرچم دار این حرکت است.

شاه آبادی گفت: یکی از مهمترین راه تداوم قیام حسین (ع )حرکت اربعین است.خوشبختانه یکی از محورهای اصلی و موثر در تعامل و همراهی دو ملت ایران و عراق حرکت بزرگ اربعین بوده است. کار های زیادی انجام شد تا این دو ملت از هم جدا شوند اما خون امام حسین (ع )عامل پیوند دو ملت بوده و هست.

معاون صدای رسانه ملی افزود: امسال رادیو اربعین با ظرفیت بیشتری کار خود را آغاز کرد و تا پس از پیاده روی اربعین هم همراه شنوندگانش خواهد بود. سخنرانی‌ها ، مرثیه ‌ها خبرها و اطلاعیه های مختلف به گوش شنوندگان رادیو اربعین خواهد رسید.ما به لطف شنوندگانمان توانستیم بخش عربی رادیو اربعین را گسترش دهیم از قطعات مداحی و مراقب عرب زبان استفاده کنیم،ضمن اینکه بخش اردو و هندو نیر اضافه شده است‌

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه فرستنده های مرزی تقویت شده است،گفت: امیدواریم با موافقتی که دولت عراق انجام داده شاهد پوشش مناسب‌تر رادیو اربعین در این کشور باشیم .

حاج محمود کریمی مداح اهل بیت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت آغاز به کار رادیو اربعین عنوان کرد: رادیو اربعین شبکه ای است که می توان کارهای ارزشمندی در آن انجام و در طول سال و در مناسبت های دیگر هم می توان فعالیت آن را ادامه داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: زائر به عشق زیارت اربعین می رود و اگر هزینه ها گران شده است خوب است که رادیو اربعین افرادی را که توانایی حضور در راهپیمایی اربعین را ندارند به نیابت از شهدا تجهیز کند تا به زیارت اربعین بروند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران و کارشناس مذهبی نیز درباره رادیو اربعین بیان کرد: تقاضای من این است که نسبت به رادیو اربعین نوآوری و خلاقیت داشته باشید. ما در تاریخ اسلام مباحث زیادی داریم که می تواند درباره آنها بحث شود و صداوسیما خوب است که به این مباحث بپردازد وتاکید بر شور و احساس بر عقل و فهم نیز تکیه شود.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم عنوان کرد: فرهنگ شهادت و جانبازی یکی از پیام های عاشوراست و ویژگی اربعین این است که راه را بر کسی نمی بندد.

وی ادامه داد: در مسیر پیاده روی اربعین شیعیان و اهل تسنن حضور دارند و علاوه بر آنها ارامنه و مسیحیان و حتی دیگر ادیان نیز حضور دارند. در راهپیمایی اربعین قرار است یک جبهه بین المللی در برابر ظلم ایجاد شود و همه مبارزان و مجاهدان به این پایگاه بپیوندند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: در پرتو اربعین می توان یک نهضت ضد ظلم را ایجاد کرد.

در این مراسم که جمعی از مدیران رسانه ملی و مدیران کمیته های ۱۲ گانه اربعین حسینی ، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر ، امیر تقی خانی سخنگوی ارتش و سردار دانا معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و سایر مسئولین کشوری و لشکری حضور داشتند پیام حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی قرائت شد.

در پایان این مراسم از طرف انجمن خادمان شهدای مدافع حرم شالی به صورت نمادین به برخی از مسئولان از جمله معاون صدا اهدا شد.همچنین از خانواده های شهدا ی دعوت شده به نمایندگی این خانواده های شهیدان سید محسن روزبهانی ،میثم نظری ،شهید مدافع حرم جمال طهماسبی ،شهید جاوید مقدسو غلامرضا پاک نژاد تقدیر شد.

این آیین به همت ستاد معاونت صدا ،دست اندرکاران رادیو اربعین و روابط عمومی صدای رسانه ملی برگزار شد.

رادیو اربعین در نجف اشرف با فرکانس FM95.5mhz، کربلای معلیFM91.9mhz ودر ایرانFM90.9mhz شنیده می شود.

راههای ارتباطی با رادیو اربعین سایت اینترنتی: radioarbaeen.ir ودر شبکه های اجتماعی

سروش: radioarbaeen @ و اینستاگرام96radioarbaeen می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار