کارشناس مرزبانی خراسان رضوی :

فضای مجازی ، ارزش های ما را تغییر داده است

مشهد ( پانا) - همزمان با هفته نیروی انتظامی ، جلسه ای آموزشی با محتوای شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی در دبیرستان اهنچی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۶۱۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی ،  ارزش های ما را تغییر داده است

صادق عیدی ، کارشناس مرزبانی خراسان رضوی ، با بیان اینکه فضای مجازی باعث ایجاد تاثیرات مخرب بر نوجوانان و به ویژه دختران میشود گفت : همه بی بند و باری های رفتاری و اخلاقی که نوجوانان کشور ما دچار آن هستند ، پیش از هر چیزی نشئت گرفته از فضای مجازی است .

وی افزود: در کتاب های جامعه شناسی ، برای انسان ها 5 نیاز مهم شناسایی و معرفی شده است که نیاز به روابط اجتماعی و نیاز به توجه از مهم ترین آنها به شمار میرود . خانم ها نیاز به توجه دارند و آقایان نیازمند احترام هستند ؛ از این رو دختران نوجوانی که در خانواده مورد توجه قرار نگیرند ، از طریق فضای مجازی و ارتباطات منفی و نادرست ، این بخش از نیاز خود را تامین می نمایند .

عیدی اظهار کرد : فضای مجازی ارزش های مارا تغییر داده است . در حال حاضر طلاق گرفتن و دوستی با جنس مخالف ، نوعی آزادی و ارزش محسوب میشود . منشا و دلیل تغییرات عقاید ، کوتاهی پدر و مادر ها در مدت زمانی است که برای فرزندان خود اختصاص میدهند ، اگر این زمان کم باشد ، فرزندان آن خانواده نیاز خود به توجه دیگران را با وابستگی به افراد بیگانه تامین میکنند ؛ که بعضا این روابط مشکل ساز میشود و عواقب ناخوشایندی را به دنبال دارد .

کارشناس مرزبانی خراسان رضوی تصریح نمود : عدم ازدواج به موقع خانم ها یک مشکل اساسی است که دلیل آن ، بی کار بودن آقایان و کارمند بودن خانم ها میباشد . برخی از افراد بر این عقیده هستند که زن و مرد باهم برابرند ، اما چنین نیست بلکه آنها مکمل یکدیگرند و میتوانند در کنار هم به کمال برسند .

وی خاطر نشان کرد : آگاهی بخشیدن به دانش اموزان و عدم استفاده از گوشی های اندروید و روی اوردن آنان به بحث های معنوی ، از جمله مواردی است که آسیب پذیری نوجوانان را کاهش میدهد .

در ادامه جلسه ، مجتبی بیهقی سرپرست معاونت اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی گفت : کشور ما 297 کیلومتر مرز مشترک با کشور های همسایه دارد و به همین دلیل ، ما حدود 300 الی 400 مقر در مرز های کشور ایجاد کردیم که در سرما و گرما ، به طور شبانه روزی پلیس های مرزبانی در آنجا نگهانی میدهند . ما تمام سختی های مرزبانی را به جان میخریم تا شما و خانواده هایتان در آسایش و امنیت زندگی کنید ؛ بنابر این انتظار می رود که قدر دان کسانی که امنیت را برایتان به ارمغان می آورند باشید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار