طرح نایب الشهید در مراسم پیاده روی اربعین اجرا می‌شود

تهران ( پانا) - مدیر اجرایی طرح نایب شهید ستاد پیاده روی اربعین گفت: طرح نایب شهید برای سومین سال پیاپی در آیین پیاده روی اربعین اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح نایب الشهید در مراسم پیاده روی اربعین اجرا می‌شود

به نقل از خبرگزاری ایرنا مهدی شیردل روز چهارشنبه در نشست خبری ارائه برنامه های ستاد اربعین در آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون خاطرنشان کرد: طرح نایب الشهید به منظور معرفی شهدای سراسر کشور، از جمله شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

وی گفت: در سامانه مربوطه (nayebashahid.ir)تصاویر و مشخصات شهدا درج شده و علاقه مندان می توانند در این سایت ثبت نام و شهید مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: همچنین خانواده های شهدای می توانند به عنوان نایب شهید خود در پیاده روی اربعین باشند.

مدیر اجرایی طرح نایب شهید ستاد پیاده روی اربعین اظهار داشت: در کشور ۲۳۰ هزار شهید داریم که در ایام اربعین تصاویر این شهدا در اختیار افراد علاقمند قرار می گیرد تا نایب آن شهید در مراسم اربعین باشند.

شیردل افزود: ۵۰۰ هزار قطعه عکس شهدا (از هر شهید چندین قطعه عکس) در سامانه ثبت شده است که افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سامانه تصویر و کارت مربوطه را تهیه و در مراسم پیاده رو روی اربعین حضور داشته باشند.

وی افزود: طرح نایب الشهید در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به نسل جوان طرح موفقی است و شهدا در این طرح در دسترس جوانان قرار گرفته و جوانان می‌توانند آنان را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.

وی شعار اجرای این طرح را «الحسین (ع) یجمعنا» عنوان کرد.

هرساله شیعیان از سراسر کشور در پیاده روی اربعین شرکت کرده و با امام حسین (ع) عهد و پیمانی دوباره می بندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار