سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس: با ستاره‌سازی مخالفیم، امانمایش باید بتواند مردم را به تئاتر بکشاند

تهران (پانا) - سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس یکی از برنامه‌های اصلی این انجمن را حمایت از آثار نمایشی فاخر و جذب تماشاگر عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۶۱۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس: با ستاره‌سازی مخالفیم، امانمایش باید بتواند مردم را به تئاتر بکشاند

محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا با اشاره به این مطلب که یکی از برنامه‌های این انجمن حمایت از آثار نمایشی فاخر در کشور است اظهار کرد: تئاتر فاخر از چند فاکتور تشکیل می‌شود که یکی از آنها نمایشنامه است. ما از نمایشنامه‌های بی‌عیب حمایت می‌کنیم. مسلما رسیدن به یک نمایشنامه خوب و بی‌نقص نیازمند بازنویسی‌های متعدد و جلسه‌های بسیار با نویسنده است تا متن کمترین ایراد را داشته باشد که خود مستلزم صرف هزینه است.

وی ادامه داد: کار باید بر اساس واقعیت‌های رسالت فرهنگی ما در حوزه تئاتر دفاع مقدس و انقلاب باشد و همچنین باید از عواملی حرفه‌ای و مخاطب‌پذیر بهره ببرد. البته منظور من از عوامل حرفه‌ای این نیست که به کلیشه رایج این روزها یعنی ستاره‌سازی روی بیاوریم و با آن مخالفیم؛ ولی هدف ما این است که افرادی دست‌اندرکار این نمایش‌ها باشند که هم از نظر ساختاری و هم محتوایی بتوانند اثری تولید کنند که همه اقشار جامعه را به تماشاخانه‌ها بیاورد؛ تا مردم آن نمایش را ببینند، از تماشای آن لذت ببرند و آن را به‌عنوان تئاتر واقعی و بی‌نقص انتخاب کنند.

سلیمانی فارسانی سپس به ذکر نمونه‌ای از اجرای تئاتر فاخر حوزه دفاع مقدس در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: نمایشی مثل «خنکای ختم خاطره» نوشته حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی نیما دهقان نمونه این نوع آثار فاخر است که گرچه نمی‌توان آن را کاری بی‌نقص محسوب کرد، اثری بود که مورد استقبال بی‌نظیر مردم و هنرمندان قرار گرفت. ما هم امیدواریم همچنان که به سمت تولید آثاری از این دست می‌رویم، بتوانیم نقص‌ها را برطرف کنیم .

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره نحوه حمایت این انجمن از آثار خوب این حوزه گفت: در این حمایت بخشی از اعتبار مورد نیاز را مستقیما خودمان تامین می‌کنیم و بخشی از اعتبارات نیز در اثر هم‌افزایی با متولیان تئاتر کشور تامین می‌شود و از این طریق به سمت تولید آثار فاخر می‌رویم.

این مقام مسئول تئاتر حوزه دفاع مقدس تماشاخانه سرو را به عنوان مرکز تخصصی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این تماشاخانه هرگز تعطیلی نخواهد داشت و در طول سال پذیرای علاقه‌مندان به تماشای نمایش‌هایی با موضوع انقلاب، ایثار، شهادت، دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود. آثار فاخری که در طول سال آماده اجرا خواهیم داشت یا در همین تماشاخانه به صحنه می‌روند یا از سالن‌های بزرگتری مثل تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار