مشاور بین‌المللی سازمان خوار و بار جهانی فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه روغنی سویا:

سازمان فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه‌های روغنی ورود پیدا کرد

اردبیل (پانا) - مشاور بین‌المللی سازمان خوار و بار جهانی فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه روغنی سویا گفت: اجرای برنامه‌های سازمان فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه‌های روغنی به جایگاه مطلوب رسیده است.

کد مطلب: ۸۶۱۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه‌های روغنی ورود پیدا کرد

پائول رابرتو گلرانی در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: اجرای برنامه‌های سازمان فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه‌های روغنی به جایگاه مطلوب رسیده است که در نظر داریم از تمام تجربیات کشور برزیل در اردبیل استفاده کنیم تا خروجی‌های مطلوب را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به این که دستیابی به حداکثر تولیدات در محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها یک برنامه اساسی است که در نظر داریم کشت محصولات را با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی سازگار به حد مطلوب و قابل قبول برسانیم.

مشاور بین‌المللی سازمان خوار و بار جهانی فائو در پروژه توسعه پایدار تولید دانه روغنی سویا گفت: تلاش برای دستیابی به آخرین تکنولوژی‌ها برای کشت سویا در نقاط مختلف کشور یک امر اساسی و قابل توجه است که در نظر داریم به عنوان یک هدف کلیدی به این مهم دست یابیم و موانع بر سر راه را از میان برداریم.

رابرتو گلرانی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش محصول سویا با بررسی وضعیت زراعت سویا در این استان برای ما حائز اهمیت است که در این زمینه همکاری محققان برجسته و تراز اول مبنای کار قرار گرفته است تا بتوانیم به محوری‌ترین هدف خود که توسعه کشت پایدار این محصول است دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار با در نظر گرفتن ظرفیت‌های کشاورزی استان یک اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال تامین غذایی مردم به دنبال بهبود وضعیت زراعت استان هستیم و در تلاش هستیم این موضوع را به حد قابل قبول در استان برسانیم.

خلیل نیکشاد افزود: به دنبال گسترش همکاری جهاد کشاورزی استان با سازمان خوارو بار جهانی فائوبرای رسیدن با پایداری تولید در محصول سویا هستیم تا بتوانیم تولید این محصول را در استان به مرحله قابل قبول و مطلوب برسانیم و به اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: تولید دانه‌های روغنی کشور و اهمیت به برنامه‌های توسعه امنیت پایدار غذایی برای ما بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این که 80 هزار تن دانه‌های روغنی کشور در اردبیل تولید می‌شود طبق برآورد انجام یافته بیش از 50 درصد تولیداته مربوط به دانه‌های روغنی مربوط به سویا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار