نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: خانه 25 درصد ارزان می‌شود

تهران (پانا) - نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه قیمت مسکن در صورت تحقق بعضی شروط، 25 درصد ارزان‌تر می‌شود، می‌گوید بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن  74 درصدی رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۶۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس اتحادیه مشاوران  املاک: خانه 25 درصد ارزان می‌شود

حسام عقبایی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو با اشاره به اینکه قیمت مسکن در صورت تحقق بعضی شروط، 25 درصد ارزان تر می شود، گفت: در تیر امسال حدود 25 درصد، در مرداد حدود 36 درصد و در شهریور ماه حدود 45 درصد شاهد کاهش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. قاعدتا روند افزایش قیمت ارز و طلا نیز در افزایش قیمت مسکن نبود، هر چند عوامل دیگری مانند کاهش تولید، نبود توازن بین عرضه و تقاضا، وجود نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم نیز در این رکود موثر بود.

رئیس اتحادیه املاک کشور با اشاره به کاهش قیمت ارز و درباره تاثیر آن در بازار مسکن، عنوان کرد: کاهش قیمت مسکن با بازارهایی مانند طلا و ارز متفاوت است یعنی در عرض یک ساعت ممکن است قیمت آنها تغییر کند اما در بازار مسکن، بازار مقاوم است و بعضا ورود به دوران رونق، چهار الی پنج سال زمان می برد و خروج از رکود نیز همین مقدار، زمان‌بر است.

وی در عین حال تصریح کرد: اگر روند کاهشی ارز تا دی ادامه داشته باشد و روند ثبات به خودش بگیرد، در بهمن که رشد قیمت مسکن متناسب با تورم نبوده است و به صورت حباب است، احتمال کاهش 25 درصدی قیمت مسکن وجود خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار