مرمت آثار تاریخی کازرون با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

شیراز (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: بناهای تاریخی شهرستان کازرون با تخصیص ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مرمت و تجهیز می شوند.

کد مطلب: ۸۶۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مرمت آثار تاریخی کازرون با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

مصیب امیری اظهار داشت: شهرستان کازرون با در بر گرفتن آثار جهانی محور ساسانی و بناهای شاخص متعدد تاریخی و ثبتی، از جایگاه ویژه ای در گردشگری استان برخوردار است. به همین منظور امسال نیز با تخصیص۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، بناهای تاریخی این شهرستان مرمت و تجهیز خواهند شد.

وی افزود: توجه به حریم یکی از مواردی است که در مورد مجموعه جهانی تاریخی- طبیعی بیشاپور همواره مد نظر بوده است، در همین راستا امسال برای خرید اراضی در حریم درجه یک این محوطه ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه با اشاره به تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت حمام تاریخی ملا بابا اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیاء کاروانسرای میان کتل و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای مرمت برج های کمارج تخصیص داده شد.

امیری به مرمت ۲ نقش برجسته تاریخی تنگ قندیل و سرمشهد اشاره و تصریح کرد: برای مرمت هر کدام از این دو نقش برجسته مبلغ۳۰۰میلیون ریال اعتبار و ۷۰۰میلیون ریال نیز، جهت خرید تجهیزات حفاظت فیزیکی مصوب شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مطالعه و تهیه طرح مرمت قلعه پوسکان ۳۰۰ میلیون ریال، چهار صفه دوسیران ۸۰۰ میلیون ریال و مطالعه بازنگری حریم بیشاپور نیز ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار