رئیس پلیس فتا: ١٧٠٠ میلیارد تومان نهایت تراکنش سکه ثامن بوده است

تهران (پانا) -  رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی از ثبت دو شرکت توسط متهم سکه ثامن در کانادا و قصد فرار این متهم به کانادا خبرمی‌دهد و می‌‌گوید ١٧٠٠ میلیارد تومان نهایت تراکنش سکه ثامن بوده است.

کد مطلب: ۸۶۱۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس فتا: ١٧٠٠ میلیارد تومان نهایت تراکنش سکه ثامن بوده است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، کمال هادیان‌فر با اشاره به فعالیت شرکت سکه ثامن گفت: شرکت سکه ثامن به مدت ۲ سال با مجوز اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب فعالیت می‌کرد؛ ابتدا فعالیت این شرکت در زمینه طلای خرد بود و خواست به صورت مجازی تبادل سکه انجام دهد درحالی که سکه و طلایی تبادل نمی‌شد.

رئیس پلیس فتا گفت: هزار نفر عضو سایت و کانال سکه ثامن شدند که ۶ هزار نفر دارای تراکنش مالی بودند و متهم با ایجاد ظرفیت تراکنش سیگنال‌ها، افراد سرمایه‌گذار را موفق و الگو محسوب می‌کرد.

وی افزود: فردی بود که ١٠٠ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد و کمتر از سه ماه هفت میلیارد تومان سود دریافت کرد. هادیان‌فر با کذب خواندن ادعای اعداد نجومی، بیان آن را توسط افراد ضد انقلاب خواند و گفت: ١٧٠٠ میلیارد تومان نهایت تراکنش سکه ثامن بود.

به گفته وی، کل افرادی که تاکنون به عنوان شاکی به مراجع قضایی و پلیس مراجعه کرده‌اند، ١٧٠٠ نفر با مبلغ ١٠ میلیون تا ١٠ میلیارد تومان است که عمده موضوع‌ها در تهران، مشهد، اصفهان و تبریز اتفاق افتاد.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی با کذب خواندن ادعای قصد بازگشت متهم سکه ثامن گفت: این متهم با برنامه‌ریزی قبلی بیست و سوم شهریور به دبی و از آنجا به کشور دیگر رفت و با دو شرکتی که در کانادا ثبت کرده بود، قصد رفتن به این کشور را داشت.

وی ادامه داد: به محض خروج از کشور، حسابهای وی در ۳۱ بانک کشور بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان توقیف شد، بخشی از مبالغ به حساب‌های همسر وی واریز شد، به محض اینکه مردم به پلیس فتا اعلام کردند چنین اتفاقی افتاده‌ است کار شروع شد و ۶ نفر همدست وی بازداشت شدند.

هادیانفر با اشاره به مجوز سکه ثامن خاطر نشان کرد: مجوزی که به وی داده شد برای فروش سکه، طلای خُرد‌شده بود اما این فرد هیچ سکه‌ای تبادل نکرد، مجوزها برای شروع به کار فرد بود اما بعد وزارت صمت، نظارت نکرد.

رئیس پلیس فتا با اشاره به سایر سایت‌های معامله آنلاین طلا اظهار کرد: چند سایت دیگر (حدود ۸ سایت) در حال نظارت هستند، این سایتها از هفته دیگر در فتا احضار می‌شوند. وی تاکید کرد: کار متهم سکه ثامن مصداق کلاهبرداری و هم پولشویی است.

وی با اشاره به عملکرد این پلیس در حوزه سکه و مبارزه با التهاب‌آفرینان پرداخت و اظهار کرد: هزار و ۳۸۱ سایت و کانال و گروه شناسایی شدند. رئیس پلیس فتا تصریح کرد: ۵۲۲ کانال مسدود شده و ۲۰۰ کانال نیز با ذکر مشخصات کامل به پلیس آگاهی احضار شده‌اند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۴ سایت را نیز پلیس فتا راسا احضار کرده و برخورد لازم را انجام داد، ادامه داد: تعدادی از سایت‌ها که ادمین آنها در خارج از کشور بودند نیز مسدود شده است یا در حال مسدود‌سازی هستند. عالی‌ترین مقام پلیس فتای کشور به رخنه‌های امنیتی، سایت‌ها و مراکز حساس پرداخت و اعلام کرد: ۳۰ حفره کشف و تعدادی هکر شناسایی شدند. وی گفت: حمله سایبری به شرکت‌های فرودگاهی در مشهد و تبریز نیز با تلاش پلیس فتا پیگیری شد؛ هکرها شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار