رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس:

گرانفروشی کالاهایی که وابستگی ارزی ندارند تخلف است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت: کالاهای اساسی مردم در بازار تامین می‌شود، نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در استان فارس وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۶۱۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
گرانفروشی کالاهایی که وابستگی ارزی ندارند تخلف است

علی همتی در بازدید از شرکت‌های پخش کالا، فروشگاهای زنجیره‌ای و انبارهای تامین و توزیع کالا در فارس با اشاره به دسترسی مردم به کالاهای اساسی افزود‌: سازمان صنعت ، معدن وتجارت به اتفاق سایر نهادها وارگانهای ذی ربط و ذیصلاح در فرایند تهیه ، تامین وتوزیع سایر اقلام، کالا و محصولات نهایت دقت وتلاش را به خرج می دهند تا در بحث کمیت وکفیت کالا، بالاخص کالاهای اساسی خلل ایجاد نشود وآرامش در بازار حکفرما باشد و هر جا در زمینه کالاهای اساسی مشکل پیش آید بلافاصله وارد عمل می‌شویم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حمل ونقل در ماه های اخیر مشکلاتی در بازار ایجاد شد و برخی اقلام نیز تغییر قیمت داشته اند اما نبود کالا در بازار تاکنون گزارش نشده است وتیم نظارت و بازرسی سازمان بر قیمت ها نظارت دارند و تخلفات را دراسرع وقت پیگیری و اعمال قانون می کنند.

وی با تاکید بر تفاوت قائل شدن میان گرانی با گرانفروشی اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهایی که وابستگی ارزی یا گرانی مواد اولیه و نهاده ندارند به هیچ وجه قابل قبول نیست گرانفروشی دراین مواردتخلف است و با جدیت با موارد شناسایی شده برخورد می شود.

همتی با تاکید بر اینکه تامین وتوزیع کالاها ی مورد نیاز مردم باید به سرعت جبران شود افزود: تامین اغلب کالاها در فروشگاه های زنجیره ای انجام شده و در این واحدها مشکل کمبود نداریم ، مردم می توانند مایحتاج خود را از این مراکز تهیه کنند.

وی مردم را ناظران خوبی بر بازار دانست و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده انحراف قیمت واحدهای صنفی و عمده فروش، مراتب را با دستگاه های مربوط از جمله سامانه تلفنی 124 درمیان بگذارند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار