مراسم آغاز آموزش رسمی قرآن پایه اول ابتدایی در مدارس آذربایجان شرقی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: قرآن برنامه درس زندگی بشر است

تبریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب آسمانی و برنامه جامع زندگی بشراست.

کد مطلب: ۸۶۱۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: قرآن  برنامه درس زندگی بشر است

فریده حقایی در مراسم آغاز آموزش رسمی قرآن پایه اول ابتدایی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) تبریز با بیان اینکه قرآن کتاب برنامه زندگی است، افزود: انس و الفت با قرآن مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه قرآن کتاب آسمانی است، تصریح کرد: قرآن درس زندگی بوده و یکی از درسهای بزرگ قرآن تاکید بر پرهیز از دروغگویی در تمام مراحل زندگی است.

حقایی در پایان با اشاره به اینکه آموزش و انس دانش آموزان با قرآن و مفاهیم آن از اهداف این دوره است، تصریح کرد: در دوره های اول تا سوم ابتدایی هدف آموزش روخوانی قرآن است و در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی هدف آموزش روانخوانی قرآن است.

وی ادامه داد: امسال نهضت ملی حفظ قرآن کریم با تاکید بر جزء سی ام قرآن کریم جهت تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش و همچنین منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 ملیلیون حافظ قرآن در مدارس ابتدایی استان اجرایی می شود.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه سه تبریز در ادامه با بیان اینکه خداوند برای به کمال رسیدن انسان باید و نبایدهایی تعیین کرده، افزود: در این راستا عمل به احکام الهی که در قرآن آمده است مایه سعادت بشریت است.

زرین رادبهتصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و توسعه مفاهیم و روخوانی قرآن در بدنه جامعه یکی از رسالت های ماست.

وی با بیان این که روخوانی قرآن مقدمه ای برای تدبر و تفکر در مفاهیم آیات الهی است، ادامه داد: هر چه ما با این کتاب الهی انس بگیریم و به دستورالعمل های آن عمل کنیم به همان اندزاه سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار