مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین :

اساس کار پرورشی در مدارس آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اساس کار مربیان پرورشی در مدارس آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است .

کد مطلب: ۸۶۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اساس کار پرورشی در مدارس آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: مدرسه، محیط زیست است و باید در مدرسه درس زندگی یاد گرفت متاسفانه نتوانسته ایم این محیط را در مدارس ایجاد کنیم و از ظرفیت حقیقی و اصلی مدرسه باز مانده ایم و در تلاشیم تا شعار امسال با عنوان تحول بنیادی ، تعالی مدیریتی ،نشاط تربیتی و مهارت‌های زندگی را در این راستا محقق سازیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ، سالار قاسمی در کارگاه توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک قزوین افزود: معاون و مربی پرورشی به عنوان الگوی رفتاری دانش آموزان باید خود الگو باشد.

وی اظهار داشت: باید در دانش آموزان نشاط معنوی ایجاد نمود. معنویت بدون نشاط معنویت صوری است، باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که دانش آموزان از فعالیت های پرورشی لذت ببرند، معاون و مربی پرورشی به عنوان الگوی رفتاری دانش آموزان باید خود الگو باشد.

قاسمی ادامه داد: هیچ سندی برای ما مهمتر از سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نیست ما مشکل منابع نداریم بلکه اصلی ترین مشکل کشور ما مشکل مدیریتی است .

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی و تربیتی مسئولیت بسیار سنگینی است ،تاکید کرد: باید کارشناسان و مربیان حوزه تربیتی و‌پرورشی دلسوزانه نسبت به انجام وظایف خود حساسیت داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: تربیت دینی و اعتقادی باید پایه و اساس تمام تربیت‌ها باشد چرا که ما در جامعه‌ای دینی زندگی می‌کنیم و باید در مسیر شناخت حقیقت گام برداریم.

قاسمی یاد آور شد: مدیر خلاق، با انگیزه، فرهنگی و با برنامه در بدترین نقطه شهر می تواند موفق عمل کند و نشاط تربیتی باید شوق انگیر باشد متاسفانه بیشتر کارهای تربیتی در مدارس شوق انگیز نیست.

وی تصریح کرد: عمدتا اقدامات فرهنگی و تربیتی ما عاریه‌ای و نمایشی بوده نه طبیعی و عمیق، مربی باید فطرتا با عشق و علاقه به پرورش و تربیت بپردازد روح حاکم بر مدرسه را تبدیل به یک فضای دل انگیز و توام با عشق و صمیمیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار