چهارمحال و بختیاری

کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری میزبان ۹۸ برنامه مختص کودک

شهرکرد ( پانا) -همزمان با هفته ملی کودک جشن بادبادک ها با حضور پر شور کودکان، مادران و مربیان کودک در کتابخانه حافظ شهرکرد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری میزبان ۹۸ برنامه مختص کودک


در این مراسم که با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد خاطره ای خوش از کتابخانه در ذهن کودکان برگزار شد، کتابداران کتابخانه حافظ شهرکرد با برگزاری نشست قصه گویی، نشست جمع خوانی کتاب، برگزاری مسابقات شاد و مفرح در فضای بیرونی کتابخانه و برنامه های متنوع دیگر خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن کودکان ترسیم کردند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در حاشیه این مراسم با اشاره به برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته ملی کودک گفت: برگزاری جشن های ویژه کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی ویژه مادران برای تربیت کودکان خلاق، احیای بازی های بومی محلی مناطق مختلف استان، مسابقه خاطره نویسی با عنوان «یک روز در کتابخانه»، نشست های کتاب‌خوان و جمع خوانی کتاب و جشن بادبادک ها از ویژه برنامه های هفته کودک در کتابخانه های استان است.
وی نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از مهمترین اهداف اجرای این برنامه ها عنوان کرد و گفت: همزمان با هفته ملی کودک، امکان عضویت رایگان این قشر در کتابخانه های عمومی استان فراهم شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۵۲ باب عنوان کرد و گفت: ۴۰ باب از کتابخانه های استان دارای بخش مستقل کودک هستند و در سایر کتابخانه ها نیز بخش کودک در کنار مجموعه قرار دارد. تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان بیش از ۳۹ هزار نفر است که حدود نیمی از این اعضا کودکان، جوانان و نوجوانان هستند.
گفتنی است، ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با رویکرد آموزه های عاشورا از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه در کتابخانه های عمومی این استان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار