فرماندار اسلامشهر گفت:

ضرورت آگاه سازی خانواده ها در راستای ارتقاءشاخص های سلامت نوزادان و کودکان

اسلامشهر (پانا) - همایش روز جهانی کودک با حضور فرماندار شهرستان اسلامشهر در سالن شهید همت چهاردانگه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آگاه سازی خانواده ها در راستای  ارتقاءشاخص های سلامت نوزادان و کودکان

در این همایش که اعضای کمیته راهبردی پروژه توسعه همه جانبه رشد و تکامل کودکان نیز حضور داشتند، مسعود مرسلپور در سخنانی اظهارکرد: اجرای آزمایشی طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت و درمان نیز در شهرستان اسلامشهر آغاز شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این طرح پس از اجرا در اسلامشهر و بررسی نتایج آن و اصلاح موارد احتمالی در جهت بهبود شاخص های سلامت اجتماعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، افزود: همه ادارات مرتبط شهرستان از جمله آموزش و پرورش جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری و تعامل لازم با دست اندرکاران را خواهند داشت.
مرسلپور همچنین با بیان اینکه اجرای پروژه توسعه همه جانبه رشد و تکامل کودکان نیز از یکم تیرماه در بخش چهاردانگه آغاز شده، تصریح کرد: سال های ابتدای کودکی مهم ترین سال های حیات است و توجه به رشد جسمی و تکامل نوزادان در سنین نخست زندگی و توجه به شاخص های سلامت جسمی و روانی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تاکیدکرد: اگر به نیاز های تکاملی کودکان در طی این دوران پاسخ مناسبی داده شود، آنها سالم تر بوده، از قدرت تفکر و تعقل بیشتری برخوردار می شوند و مهارتهای عاطفی و اجتماعی بهتری خواهند داشت.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در زندگی امروزی توجه کمتری به نیازهای اساسی کودکان و نوزادان می شود، تصریح کرد: بایدنگاه خانواده ها و جامعه را نسبت به این امر تغییر داد تا با فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتر و ارائه آموزش های لازم به خانواده ها شاخص های سلامت نوزادان و کودکان که آینده سازان کشور هستند را ارتقاء داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار