مدیرکل پیشگیری‌‌های مردمی و مشارکت­‌های مدنی قوه قضاییه: تعیین تکلیف هویت کودکان کار باید دغدغه مسئولان نظام باشد

تهران (پانا) - مدیرکل پیشگیری‌‌های مردمی و مشارکت‌­های مدنی قوه قضاییه در بازدیدی که به مناسبت روز جهانی کودک از محل نگهداری کودکان کار بعثت داشت، گفت تعیین تکلیف هویت کودکان کار باید دغدغه مسئولان نظام باشد.

کد مطلب: ۸۶۱۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پیشگیری‌‌های مردمی و مشارکت­‌های مدنی قوه قضاییه: تعیین تکلیف هویت کودکان کار باید دغدغه مسئولان نظام باشد

به گزارش واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سید علی اصغر رفاهی در حاشیه بازدید از این مرکز کودکان کار بعثت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند» گفت: با توجه به مشکلات هویتی این کودکان، آموزش و پرورش خدمات آموزشی به آنها ارائه نمی‌دهد.

مدیرکل پیشگیری‌­های مردمی و مشارکت­‌های مدنی قوه قضاییه گفت: باتوجه به حضور اتباع در میان کودکان کار و بی‌هویت بودن اکثر آنان امکان ارایه خدمات مناسب به آنها امکان‌‌پذیر نیست. همچنین تعداد زیادی از کودکان کار ایرانی هم با مشکل هویت روبرو هستند که باید برای رفع این مشکل اقدام کرد.

رفاهی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی به اتباع با قیمت آزاد گفت: کودکان بی‌سرپرست که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند باید از این قانون مستثنا باشند.

مژگان شفاعی، مدیر مرکز نگهداری کودکان کار بعثت گفت: این مرکز در سال گذشته، 420 کودک پسر را پذیرش کرده است و هم‌اکنون 29 کودک شامل 15 کودک ایرانی و 14 کودک افغانی برای مشخص شدن وضع‌شان در مرکز نگهداری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار