در شهرستان چرداول انجام گرفت

افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی غیر دولتی استان ایلام

ایلام (پانا) - اولین مرکز یادگیری محلی غیر دولتی استان ایلام با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در شهرستان چرداول افتتاح گردید

کد مطلب: ۸۶۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی غیر دولتی استان ایلام

مرکز یادگیری غیر دولتی باقرالعلوم (ع) شهرستان چرداول با حضور مقامات استانی و محلی افتتاح گردید.

در این مراسم زمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به ظرفیت ها و الزامات مرتبط با مبارزه با بیسوادی ، به زیرساخت های فراهم شده برای این امر مهم اشاره کرد و عنوان نمود که آموزش و پرورش شهرستان برای پوشش بیسوادان و کم سوادان برنامه راهبردی مشخصی دارد که امیدوار است ، بخش عظیمی از آن در کوتاه مدت عملیاتی و اجرایی شود .

سپس اسفندیار رستم زاد مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تجلیل از خدمات ارزنده آموزش و پرورش شهرستان چرداول و تلاش بابت فراهم نمودن زیر ساخت اولین مرکز محلی یادگیری استان ، به اهمیت جایگاه آموزش دهندگان پرداخت و اشاره نمود که در مواردی به علت همزمان بودن جذب و آموزش ، کار آنان از معلمی هم دشوار تر خواهد بود .

ایشان در ادامه با مورد توجه قرار دادن سهم 5/4 درصدی استان ایلام از جامعه بیسواد و کم سواد کشور اظهار امیدواری کرد که این عدد به حداقل ممکن برسد .

در ادامه خانم حیدری معاون سواد آموزی استان ب ضمن تجلیل بابت اقدامات انجام شده برای راه اندازی مرکز یادگیری باقر العلوم (ع) در کوتاه ترین زمان ممکن ، به نقش سواد آموزی و جایگاه آن اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد با افتتاح این مرکز نقش موثر تری در زمینه مهارت آموزی و یادگیری فراهم شود .

سپس فتاحی معاون فرمانداری شهرستان به ایراد سخن پرداخت و ضمن تجلیل از تلاش های ارزنده آموزش و پرورش شهرستان و تقدیر بابت اقدام اخیر و پیشرو بودن در زمینه های مرتبط و سواد آموزی ، از حمایت و پشتیبانی نهاد ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی از مرکز یادگیری محلی خبر داد و عنوان نمود که با تمام توان از ظرفیت های موجود برای تداوم این امر مهم حمایت خواهند کرد.

در پایان این مراسم از تمام دست اند کاران ،آموزش دهندگان و سواد آموزان تجلیل به عمل آمد و کلاس ها در سه دوره ی تحکیم، انتقال و سوادآموزی به مکان جدید منتقل شد .

لازم به ذکر است جذب 70 نفر در مرکز مذکور هدف گذاری شده بود که با همت آموزش دهندگان و دست اندرکاران کل آمارفوق محقق گردیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار