رئیس پلیس راه خراسان جنوبی :

کاهش 3درصدی آمار تلفات حوادث رانندگی درخراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت : در شش ماهه اول امسال کشته شدگان حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری هفت درصد و در مجموع راه‌های درون و برون شهری سه درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۸۶۱۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 3درصدی آمار تلفات  حوادث رانندگی درخراسان جنوبی

علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری میزان مجروحین تصادفات ۱۷ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در خراسان جنوبی با توجه به طولانی بودن راهها، کویری بودن مسیرها و عدم جاذبه های طبیعی رانندگان تمایلی برای توقف در مسیر ندارند و این موضوع باعث می شود که علی رغم خواب آلودگی به مسیر ادامه دهند.

رضایی ادامه داد: رانندگی همراه با خواب آلودگی موجب وقوع تصادفاتی به علت واژگونی و انحراف از مسیر وسیله تقلیه می شود که در مجموع ۵۴ درصد تصادفات در خراسان جنوبی رانندگی به این شیوه رخ می دهد.

سرهنگ رضایی با اشاره به حوادث رانندگی در سطح جاده های روستایی عنوان کرد: 44 درصد مجروحان حوادث رانندگی خراسان جنوبی در راه های روستایی هستند که همکاری و توجه بیشتر همیاران پلیس و راهوران محله را می‌ طلبد.

رضایی یادآور شد: از آنجایی که والدین به واسطه مسائل عاطفی به توصیه های فرزندان خود عمل می کنند، همکاری همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای پایان هفته به خصوص عصرهای چهارشنبه و جمعه که اوج مسافرت ها است شاهد بیشترین حوادث رانندگی هستیم ادامه داد: این حوادث از ساعت 16 تا 22 به شدت افزایش می یابد.

وی برای برگزاری کلاس های آموزشی و ارتقای فرهنگ رانندگی به خصوص در مناطق روستایی اعلام آمادگی کرد.


پایان این همایش با حضور فرماندهان انتظامی و سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، فرماندار و شهردار بیرجند، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بیش از 20 طلایه دار فرهنگ ترافیک استان تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار