مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

مشارکت 50 هزار دانش آموزابتدایی در طرح همیار پلیس

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار دانش آموز دوره ابتدایی خراسان جنوبی در طرح همیار پلیس با مجموعه پلیس راهور استان همکاری و مشارکت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۶۱۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 50 هزار دانش آموزابتدایی در طرح همیار پلیس

محمد علی واقعی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش آسیب‌ها و حوادث رانندگی، اظهار کرد: طرح همیار پلیس یکی از رهاکارهای عملی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان است که همه ساله با همکاری پلیس، مدیران مدارس و دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی، با اشاره به کاهش 18 درصدی سوانح و حوادث رانندگی کشور با وجود همیاران پلیس، تصریح کرد: همیاران پلیس از جمله نیروهای با ارزش هستند که در جهت نظم و برقراری آرامش به پلیس کمک می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی و توانمند سازی دانش آموزان در مقابل این تهدیدات را یکی از مهم ترین رویکردهای آموزش و پرورش استان دانست و افزود: در سال گذشته قریب 9 هزار نفر از فرهنگیان استان در 150 کارگاه و به میزان 300 ساعت آموزش های لازم را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فرا گرفتند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری طرح نماد در 193 مدرسه استان، ابراز داشت: دانش آموزان پایه نهم 200 دبیرستان دوره اول نیز در طرح توانمند سازی روانی- اجتماعی آموزش دیدند.

وی، با اشاره به اجرای 14 طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان و دوره های مختلف تحصیلی، اضافه کرد: برگزاری مراقبت‌های اجتمعای دانش آموزان (نماد) طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان برای پیشگیری، جشنواره نوجوان سالم، طرح همکاری خانه و مدرسه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طرح توانمند‌سازی دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از جمله مهم‌ترین‌ این طرح‌ها است.

واقعی؛ با اشاره به 97 هزار و 200 نفر ساعت آموزش اولیای دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته در خصوص آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و نحوه مقابله با آن‌ها در راستای کاهش خطر پذیری دانش آموزان خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته طرح توانمند سازی دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم در 818 آموزشگاه استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار