لزوم گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم از رویدادهای حوزه قضایی استان

کرمان(پانا) - به منظور گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم از رویدادهای حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی دومین جشنواره انتخاب مطبوعات برتر در حوزه قضایی استان کرمان با عنوان رسانه و عدالت 25 آذر سال جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم  گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم  از رویدادهای حوزه قضایی استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت : این جشنواره توسط دادگستری کل استان کرمان و با همکاری برخی ادارات از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان ، صدا و سیمای مرکز کرمان ، سپاه ثارالله ،خانه های مطبوعات ، بسیج رسانه ،کانون های کارشناسان ، وکلا و کارشناسان رسمی و قوه ، سردفتران اسناد رسمی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار می شود.

اسلامی به مهمترین اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود : ایجاد رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی ، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی ، ایجاد زمینه آموزش و بالابردن آگاهی های حقوقی و قضایی مردم و ایجاد انگیزه و رغبت در بین صاحبان رسانه در حوزه قضایی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی گفت : تلاش برای ارتقای سطح علمی و حرفه ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی ، کشف و شناسایی استعدادها و پتانسیل های خبری و رسانه‌ای استان ، حمایت از خبرنگاران ، روزنامه نگاران و نویسندگان ، فعال سازی رسانه ها و استفاده بهینه از فرصتهای رسانه‌ای در جهت کاهش ورودی پرونده ها به محاکم از دیگر اهداف این جشنواره است.

اسلامی با اعلام اینکه این جشنواره در سه رشته خبر، گزارش و مصاحبه برگزار می‌شود، افزود : سعی داریم با برگزاری این جشنواره از تلاش ها و خدمات صاحبان رسانه در استان که در کاهش وقوع جرم موثر بودند تقدیر و تشکر نماییم.

وی گفت : برنامه ها و رویدادهای دستگاه های قضایی ، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و نقش وکیل و کانون وکلای رسمی دادگستری ، کارشناسان و کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، وکیل و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه ، کارشناس و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه، دفاتر اسناد رسمی ، کانون سردفتران و دفتریاران و نقش دفاتر خدمات الکترونیک در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم از موضوعات این جشنواره است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه زمان برگزاری جشنواره و اعلام نفرات برتر 25 آذرماه ۱۳۹۷ خواهد بود ، افزود : متقاضیان از تاریخ 15 مهرماه تا 30 مهرماه ۹۷مهلت دارند آثار خود را تحویل دهند و در تاریخ ۱ آبان ماه تا 30 آبان ماه ۹۷ داوری آثار انجام می‌شود.

اسلامی به جوایز این جشنواره اشاره کرد و گفت : به مطبوعات اول تا سوم هر گروه شامل روزنامه های محلی ،هفته نامه ها ، دو هفته نامه ها و ماهنامه های محلی ، نمایندگی روزنامه های سراسری ، خبرگزاری های استانی ، و پایگاههای خبری استانی در هر رشته جوایز نقدی ، لوح سپاس و تندیس دومین جشنواره انتخاب رسانه های برتر دستگاه قضایی رسانه و عدالت اهداء می‌شود همچنین به خبرنگاران برتر در هر رشته و هر گروه نیز جوایز ، لوح سپاس و تندیس اهدا می شود.

وی افزود : متقاضیان لازم است آثار خود را براساس فراخوان به صورت فایل پی دی اف به نشانی پست الکترونیکی Edalat.kr.96@gmail.com تا 30 مهر ماه 1397 ارسال کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار