آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدا در 76 شهر و روستای استان گلستان بررسی شد

گرگان (پانا) - جلسه هیات مدیریت پسماند شهرداری های گلستان در محل این سازمان با حضور مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار و آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدا در 76 شهر و روستای استان بررسی شد.

کد مطلب: ۸۶۱۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدا در 76 شهر و روستای استان گلستان بررسی شد

در این جلسه مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر اهمیت مدیریت پسماند و طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار کرد: زباله در تمام دنیا مسئله براهمیت است و مدیریت آن ضمن کمک به بقای محیط زیست برای آیندگان، می تواند مزایای اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: طی شش ماه گذشته همه تلاش سازمان مدیریت پسماند بر این استوار بوده که به بهترین نحو از تجربیات جهانی و تکنولوژی های نو و منطبق بر حفظ محیط زیست، در حوزه پسماند بهرمند شویم.
محسن سمیعی افزود: در این مدت اقدامات قابل توجهی برای تحقق چنین اهدافی صورت گرفت، که اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۶۶ روستا و ۱۰ شهر استان در فاز نخست آن، یکی از اقدامات ویژه و راهبردی سازمان در این حوزه محسوب می شود.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گزارش عملکرد شش ماه سازمان را ارائه کرد و مورد ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است مسئله انتخاب پیمانکار برای احداث لندفیل اصولی و مهندسی پسماند پزشکی در سایت آق قلا مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در ادامه، استقرار خط تولید RDF (سوخت مشتق شده از سوخت) با قرارداد نوع BOT در سایت آزادشهر با شرکت تدبیر انرژی هیرکان که از شرکت های دانش بنیان بومی استان محسوب می شود، بررسی شد و گزارشی از روند اجرای پایش تصویری سایت آق قلا ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار