فرمانده انتظامی گلستان

کشف 12 تن مواد مخدر در گلستان

گرگان (پانا) - فرمانده انتظامی گلستان از کشف 12 تن انواع مواد مخدر در استان گلستان خبر داد و گفت: هشت تن و 208 کیلوگرم از این مواد کشف شده مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است.

کد مطلب: ۸۶۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کشف 12 تن مواد مخدر در گلستان

علی‌اکبر جاویدان در خصوص اقدامات انجام شده توسط پلیس گلستان در موضوع مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 12 تن و 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر پلیس‌ها در سطح استان کشف شده است.

وی ادامه داد: هشت تن و 208 کیلوگرم از این مواد کشف شده مربوط به ماده مخدر تریاک بوده، یک تن و 800 کیلوگرم حشیش، یک تن و 700 کیلوگرم مرفین و باقی آن نیز سایر انواع مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در این مدت 53 نفر از عناصر اصلی توزیع و قاچاق مواد مخدر در این مدت شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.

جاویدان گفت: دستگیری خورده‌فروشان و عناصر جز توزیع مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت شبانه‌روزی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد و در این مدت 27 باند اصلی قاچاق مواد مخدر منهدم شده و 80 دستگاه خودروی حامل مواد مخدر توقیف، 26 دستگاه موتورسیکلت توقیف و چهار قبضه سلاح نیز کشف شده است.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار جدی که در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد، اجرای طرح پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی آموزشی است که به صورت هفتگی اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا هماهنگی خوبی با مدارس، حراست آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی وجود دارد و کشفیات بسیار خوبی نیز در این راستا بدست آمده است.

جاویدان گفت: موضوع مواد مخدر یک معضل اساسی است که حل آن نیازمند یک همبستگی ملی اقدامات فرادستگاهی است اما در هر صورت ما در استان گلستان بی‌تفاوت نبوده‌ایم و با اقدامات انجام شده، فضای استان گلستان در حوزه مواد مخدر فضای پاکتری نسبت به گذشته شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معتاد متجاهر در استان کم شده و برای بهبود این وضعیت نیاز است ظرفیت کمپ ماده 16 استان افزایش یابد و در موارد بسیاری وجود داشته که جمع‌آوری و تحویل ما به مرکز ماده 16 بیش از ظرفیت محدود مرکز بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: دشمن در این عرصه در حال سرمایه‌گذاری است و متاسفانه با وجود کشفیات زیاد مواد مخدر در استان عرضه و دسترسی به مواد مخدر هم وجود دارد و اگر همین چند تن مواد مخدر توسط همکاران ما کشف نمی‌شد، به سادگی در اختیار جوانان قرار می‌گرفت و زندگی افراد بسیار زیادی را به تباهی می‌کشاند.

جاویدان با اشاره به کشف سه تن مرفین در سطح استان در این مدت گفت: غالب خودروهای حامل مواد مخدر کشنده و سنگین هستند که بتوانند میزان قابل توجهی را در سطح کشور جابجا کنند و خوشبختانه هوشیاری همکاران ما باعث شده ضربات سنگینی بر پیکره باندهای قاچاق مواد مخدر وارد شود.

وی تاکید کرد: با تعامل دستگاه قضایی در حال شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر هستیم و دستگاه قضایی براساس قانون احکام لازم را در این حوزه صادر خواهد کرد که تاثیر بسزایی در راستای مبارزه با مواد مخدر و باندهای تهیه و توزیع آن خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار