برگزاری روز جهانی تخم مرغ در نی­ریز/ مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ برای سلامتی ضروری است

نی ریز (پانا)- همزمان با 17 مهر، دانش آموزان نی­ریزی روز جهانی تخم مرغ، را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۸۶۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری روز جهانی تخم مرغ در نی­ریز/ مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ برای سلامتی ضروری است

در مراسم جشن روز تخم مرغ که صبح امروز به صورت نمادین در شهرستان نی­ریز در آموزشگاه ابتدایی دخترانه "شهیده صفا حقیقی" با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان آموزش و پرورش، کارشناسان مرکز بهداشت و درمان برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی نی ریز با اشاره به اینکه در گذشته تصور بر این بود که مصرف روزانه تخم‌مرغ منجر به بالا رفتن چربی خون و بیماری قلبی و عروقی می‌شود گفت: امروزه محققین بر مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ تاکید دارند.

قاسم زارع اظهار کرد: هر فرد سالم می‌تواند روزانه یک عدد تخم‌مرغ مصرف کند و هر تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، آهن و اسیدفولیک است.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت نی ریز نیز از اهمیت مصرف تخم مرغ و منبع غنی پروتئین و املاح و مواد مغذی و سلامت چشم برای دانش اموزان صحبت کرد و تاکید کرد که هر دانش آموز می تواند روزانه یک تخم مرغ مصرف نماید و آن را به عنوان لقمه سالم در مدرسه استفاده کند.

تخم مرغ یکی از کاملترین، ارزانترین و فراوان ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه اقشار جامعه می تواند داشته باشد. ولی به دلیل غیر علمی و باورهای اشتباه از مصرف مناسب این فرآورده مغذی خودداری می شود.

از آنجا که تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های گروه ب بویژه B۱۲ نیز هست، اهمیت عمده‌ای در روند تبدیل هموسیستئین به مولکول‌های بی خطر دارد.

متاسفانه جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی بدلیل اینکه حاوی مقادیری از کلسترول است، کاهش یافته است ، بیشترین تحقیقات علمی اخیر نه فقط تخم مرغ را به گذشته درخشان آنها بر می‌گرداند، بلکه جایگاه آنها را به عنوان یک غذای کاربردی بالا برده و دلایلی را برای مصرف همیشگی تخم مرغ ارائه می‌کند.

خبرنگار: زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار