نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دو لت و مجلس آن مایه‌ای را که باید برای آموزش‌و‌پرورش بگذارند، نگذاشته اند

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس محوریت نظام جمهوری اسلامی را فرهنگ و محوریت فرهنگ را آموزش و پرورش دانست و بر لزوم ایجاد ثبات و آرامش در این وزارت‌خانه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دو لت و مجلس آن مایه‌ای را که باید برای آموزش‌و‌پرورش بگذارند، نگذاشته اند

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «نظام‌های جهان بر چهار حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم می‌شود که معمولا هر نظام اکوسیستم و محوریت خاصی دارد، نظام ما به واسطه انقلاب اسلامی و فضای غالب اسلامی آن، یک نظام دارای اکوسیستم و با محوریت فرهنگی است و از خیلی از نظام‌های سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی متمایز است.»

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در حوزه فرهنگی که محور نظام ما را تشکیل می‌دهد باز هم یک محور اصلی وجود دارد و آن آموزش و پرورش است که تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان را برای ورود به عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین فرهنگی را بر عهده دارد.»

او افزود: «آموزش و پرورش اولین، بالاترین و بزرگترین حوزه‌ای است که زیرساخت نظام را تشکیل می‌دهد و اگر آسیبی متوجه این حوزه شود، آن آسیب متوجه سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم خواهد شد.»

حسینی گفت: «اعتقاد من بر این است که ما مسئولان در مجلس، دولت و به طور کلی نظام آن مایه‌ای که در حوزه آموزش و پرورش باید برای این سرمایه عظیم بگذاریم، نگذاشته‌ایم و این حوزه مغفول مانده است.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «هر زمانی که بحثی از آموزش و پرورش شده است، جنبه مادی، نگاه سخت‌افزاری، تعداد معلمان، چگونگی کسری و تامین معلمان در قالب‌های مختلف قراردادی و حق‌التدریسی و ... مطرح بوده است که لطمه‌های زیادی را هم به حوزه آموزش و پرورش زده است و هم شرایط سختی را متوجه معلمان کرده است که باید تربیت فرزندان ما را بر عهده بگیرند. همیشه یک نگاه کمی و بودجه‌ای وجود داشته است و کمتر به حوزه‌های کیفی ورود پیدا کرده‌ایم.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «هر وزیری که در این وزارتخانه وارد شده است، به قدری حاشیه و دغدغه برایش ایجاد شده است که کمتر توانسته است به حوزه کیفی توجه کند. من به همه، خودم، مجلس، مسئولان، دولت و همه و همه توصیه می‌کنم که برای آموزش و پرورش هرچقدر سرمایه‌گذاری شود هزینه نیست؛ آموزش و پرورش باید از یک ثبات و آرامش برخوردار باشد و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد تا بتواند به بحث محتوا و کیفی‌سازی بپردازد.»

حسینی گفت: «خوشبختانه در دو سال گذشته با انتصاب دکتر بطحایی ما شاهد شرایط روان‌تر و مناسب‌تر و مساعدتری بوده‌ایم، اهتمام ایشان به رفع مشکلات معیشتی معلمان و در ارتباط و تعامل با مجلس و ... توانسته‌اند بخش زیادی از دغدغه‌های فرهنگیان را رفع کنند. امیدوارم در ادامه هم تلاش‌شان کم نشود و ایده‌های خوبی را که در زمینه بحث‌های کیفی آموزش و پرورش دارند، به خوبی دنبال کنند. آقای بطحایی شعار غیرسیاسی بودن آموزش و پرورش را داده‌اند و ما احساس می‌کنیم که این اتفاق افتاده است. اکنون این وزارتخانه درگیر جریانات و جناح‌های سیاسی نیست و به رسالت و ماموریت اصلی خود می‌پردازد که برای ما امیدواری ایجاد کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار