رئیس دانشگاه شهید رجائی در دیدار مدیر حوزه های علمیه:

تربیت دانشجویان تراز انقلابی بیش از گذشته ضرورت دارد

تهران (پانا) - هیات رئیسه دانشگاه صبح روز دوشنبه شانزدهم مهرماه، با سفر به شهر مقدس قم علاوه بر ملاقات آیات عظام و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصوه (س)، با آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۶۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانشجویان تراز انقلابی بیش از گذشته ضرورت دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید رجائی، در ابتدای این دیدار آقای دکتر عظمتی، رئیس دانشگاه، با ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه، به بیان نقش راهبردی این دانشگاه در نظام تعلیم تربیت کشور و نیز جایگاه رفیع آن در سیستم آموزش عالی کشور پرداختند. دکتر عظمتی با ذکر ویژگی های خاص دانشگاه شهید رجائی به عنوان یک مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به اهمیت آن در بین بیش از دو هزار واحد دانشگاهی اشاره کردند. وی با بیان حدود چهل سال فعالیت مستمر این دانشگاه، افزود: دانشگاه شهید رجائی از ساختار خوبی بهره می برد و در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به جذب دانشجو می پردازد و امروز نسبت به گذشته با حداکثر ظرفیت مشغول تربیت دانشجو و نیروهای تراز انقلابی است.

رئیس دانشگاه شهید رجائی با بیان اینکه اکنون بیش از هشت هزار دانشجو در این دانشگاه درحال تعلیم هستند، افزود: این دانشگاه در عرصه های مختلف پژوهش، آموزش، فرهنگی و پشتیبانی توانسته خدمات ملی و بین المللی داشته باشد. تدوین سند راهبردی دانشگاه که برگرفته از اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین و سایر اسناد است، فعالیت برجسته دیگری بود که دکتر عظمتی به آن اشاره داشت. همچنین وی پرداختن به موضوع فرهنگ را از مسائل مهم و اولویت دار این دانشگاه برشمرد و افزود: اگر چه نوع فعالیت در مورد مسئله فرهنگ مورد رضایت نیست، ولی تمام سعی این است از همه ظرفیت برای ترویج مقوله فرهنگی بهره گرفته شود.

دکتر عظمی با بیان اینکه دانشگاه شهید رجائی اولین دانشگاه دارای سند فرهنگی است، ایجاد بسترسازی منظومه فرهنگی هدفمند را از جمله سیاست راهبردی این دانشگاه برشمرد و اظهارداشت: این دانشگاه یکی از ده دانشگاهی است که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را ایجاد کرده است و اضافه کرد: در حال حاضر رشته علوم قرآنی مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته و تقاضای زیادی برای مطالعه در این رشته وجود دارد.

در این دیدار دکتر عظمتی با تاکید بر اینکه دانشگاه شهید رجائی راهبردی ترین دانشگاه کشور است ابراز امیدواری کرد که با تعامل و هم افزایی با حوزه های علمیه، تربیت و ارتقای آموزشی و مهارتی افرادی که آینده کشور را در اختیار دارند، بیش از پیش میسر شود. همچنین در این نشست آیت الله اعرافی ضمن خیرمقدم به اعضای هیات رئیسه دانشگاه شهید رجائی، ابراز امیدواری کرد این چنین نشست هایی دست کم در هر فصل از سال برگزار شود و تعامل بیشتری بین دانشگاه و حوزه برقرار گردد. ایشان با تایید مطالب عنوان شده، نسبت به اهتمام بیشتر دانشگاه در راستای ترویج علوم فرآنی و اسلامی ابراز امیدواری کردند.

شایان ذکر است قبل از این نشست، اعضای هیات رئیسه با حجت الاسلام ملکی دبیر محترم ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار