«پیشرفت های ایران در ساخت پهپاد» در شبکه پرس تی وی به نمایش درمی آید

تهران (پانا) - برنامه «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت و گو پیرامون پیشرفت های ایران در ساخت پهپاد و استفاده های مختلف آن در صنایع و علوم مختلف می پردازد.

کد مطلب: ۸۶۰۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«پیشرفت های ایران در ساخت پهپاد» در شبکه پرس تی وی به نمایش درمی آید

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه، ضمن بحث در مورد تکنولوژی و ساخت پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) که امروزه به غیر از بخش نظامی در بخش‌های علمی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخی از کاربردهای آن از جمله کشاورزی، زمین‌شناسی، سنجش از دور، نقشه‌برداری، تحویل کالا، اشتراک‌گذاری اینترنت، حفظ امنیت، فیلم‌برداری سینمایی و تلویزیونی، امداد و نجات، بازرسی، تحقیقات علمی، شناسایی نظامی و حملات هوایی و سرگرمی را مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه در ادامه به توضیح در مورد مراحل ساخت یک پهپاد و فناوری های موردنیاز برای این امر از جمله توانایی طراحی وسیله پرنده، بهترین مواد ساخت، ابداع بهترین روش های هدایت از دور، پیاده‌سازی بهترین سامانه کنترل، دستیابی به بهترین روش برای ضبط و انتقال داده و تصاویر به صورت رمزشده و دستیابی به روش انتقال تصاویر به صورت زنده پرداخته و توضیحاتی در مورد عملکرد پهپادهای نظامی ساخته شده با بردهای مختلف و توانایی پنهان کاری در ایران از جمله سیمرغ، صاعقه، شاهد ۱۲۹، مهاجر ۶ و فُطرس ارایه می دهد.

تحقیقات گسترده روی پهپاد در ایران و ساخت پهپادهای نظامی در سال های اول انقلاب، گسترش بکارگیری پهپادهای غیرنظامی در ایران، برگزاری چندین دوره مسابقات ساخت پهپاد در ایران میان دانشگاه‌های مختلف، ساخت پهپادهایی برای باربری در ایران و معرفی شرکت های ایرانی موفق در ساخت پهپادهای بومی از دیگر محورهایی است که در این برنامه و با حضور کارشناسانی همچون حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد صنایع هوایی و فضایی ایران، سردار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی وزیر دفاع و هادی نوبهاری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوافضا صنعتی شریف مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

برنامه «ایران امروز» که یوسف پورانوری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و با اجرای لیلا فرامرزی روی آنتن می رود، در ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 18 مهر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار