رخشانی‌مهر: نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدید رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی از ساخت مدارس و مشارکت خیرین هستیم

همایش سالگرد زلزله کرمانشاه و تقدیر از خیران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - جلسه هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدید رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی از ساخت مدارس و مشارکت خیرین هستیم

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه‌ساز، در این جلسه رئیس سازمان نوسازی مدارس از جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان منسجم‌ترین نهاد مردمی فعال در عرصه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یاد کرد و تعامل سازمان نوسازی مدارس با این مجموعه موثر در اعتلای نظام تعلیم و تربیت را از اولویت‌های مجموعه تحت مدیریت خود اعلام کرد.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، گزارشی از اقدامات این نهاد خیری در سال 97 ارائه و برنامه‌های آینده جامعه خیرین مدرسه را تشریح کرد. بررسی تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تدوین چارچوب‌های اصلی برگزاری همایش اولین سالگرد زلزله کرمانشاه و اقدامات انجام شده در بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده از جمله دستورات این جلسه بود که پس از اعلام نظرات مختلف تصویب شد.

جامعه خیرین مدرسه‌ساز یک نهاد مردمی است که سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش و پرورش دو عضو حقوقی و در تعامل با آن محسوب می‌شوند و به همین دلیل، جلسات جامعه خیرین با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس و دیگر اعضای هیات مدیره تشکیل می‌شود. در این جلسه نیز علاوه بر رئیس سازمان نوسازی، محمد جمال‌زاده، معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی و مشاورانی از سازمان نوسازی مدارس حضور داشتند.

تعامل جامعه خیرین با سازمان نوسازی در بهترین سطح و کیفیت است

در این جلسه ابتدا رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به مشارکت 50 درصدی خیرین در ساخت 1700 فضای آموزشی با 8 هزار کلاس درس در سال جاری اشاره کرد و تعامل خوب سازمان نوسازی مدارس را از جمله علل افزایش و رشد کمی و کیفی فعالیت‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز دانست.

محمدرضا حافظی با قدردانی از تلاش‌های مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: «در مقطع کنونی تعامل جامعه خیرین با سازمان نوسازی مدارس در بهترین سطح و کیفیت قرار دارد و این موضوع می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن و امیدآفرین در پیش روی خیرین مدرسه‌ساز باشد.»

او همچنین از اقدامات سازمان نوسازی مدارس در حوزه جذب اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های خیری تقدیر کرد و این مسئله را از جمله علل افزایش انگیزه خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدارس جدید برشمرد.

برنامه‌محوری و آینده‌نگری ضرورت‌های مهم پیش‌روی جامعه خیرین است

در ادامه این جلسه رخشانی‌مهر هم به تاثیرات عملکرد خیرین مدرسه‌ساز در رشد شاخص‌های آموزشی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و جامعه خیرین را یک نهاد موفق مردمی و الگویی برای مشارکت بدنه اجتماعی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور دانست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس به دو دهه فعالیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز و تبیین دلایل موفقیت این نهاد مردمی در ساخت و تجهیز مدارس به ویژه در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: «برنامه محوری و آینده‌نگری از جمله ضرورت‌های پیش‌روی جامعه خیرین برای ورود موفق به دهه سوم فعالیت‌های آن است.»

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در بیان اقدامات انجام شده در ساخت مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: «در سالیان گذشته و به ویژه چند سال اخیر در عرصه‌های مختلف ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی به لحاظ حجم مشارکت خیرین و هم در ابعاد فنی و مهندسی در ساخت مدارس، اقدامات ارزشمندی انجام شده و نتایج درخشانی حاصل شده است؛ اما اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه انجام نشده و لازم است حرکت هدفمند نظام برنامه‌ریزی کشور، سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین در حوزه توسعه فضاهای آموزشی با مشارکت مردم به عنوان یک الگو و تجربه موفق از تعامل دولت و ملت برای توسعه کشور، برنامه‌ریزی مناسب خبری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در همین ارتباط و در تبیین ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب به عنوان یک اولویت در پیش‌روی جامعه خیرین مدرسه‌ساز، در دهه سوم فعالیت های این نهاد مردمی افزود: «تبیین اقدامات در عرصه ساخت و مقاوم‌سازی مدارس در سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مغفول مانده است و در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های عرصه خبررسانی و تبلیغات هدفمند هستیم.»

او گفت: «بیان موفقیت‌ها در هر عرصه‌ای برای کشورمان یک ضرورت است، زیرا با افزایش اعتماد عمومی به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شده و میزان مشارکت خیرین برای عمران و آبادانی کشور را دو چندان می‌کند.»

برگزاری همایش سالگرد زلزله کرمانشاه با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز

بخش دوم سخنان رئیس سازمان نوسازی مدارس در این نشست، به برگزاری همایش سالگرد زلزله کرمانشاه اختصاص داشت. رخشانی‌مهر در این باره گفت: «پس از زلزله آبان ماه در سال گذشته خیرین مدرسه ساز دوشادوش و همگام با سازمان نوسازی مدارس در ساخت فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌زده حضور موثر داشتند و خوشبختانه 59 مدرسه در مهر امسال از سوی ریاست جمهوری افتتاح شد و سایر پروژه‌ها نیز در دست اجراست. به همین دلیل، سازمان نوسازی مدارس وظیفه خود می‌داند که از این تلاش و جدیت و مسئولیت‌پذیری خیرین به سهم خود قدردانی کند و برگزاری همایش سالگرد زلزله کرمانشاه، با همین هدف برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.»

رئیس سازمان نوسازی مدارس در بخش پایانی گزارش خود به چند اولویت اساسی دیگر پیش‌روی جامعه خیرین در دهه سوم فعالیت این نهاد مردمی اشاره کرد و گفت: «دهه سوم حرکت جامعه خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند باتکیه بر آموزه‌های دو دهه گذشته، در نتایج و دستاوردهای بیشتری درخشانتری را در حوزه توسعه مدارس و خدمت به نظام آموزشی کشور در پی داشته باشد.»

رخشانی‌مهر، برنامه محوری، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تعامل با سایر نهادها و توجه ویژه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی را چهار اولویت بسیار مهم و پیشنهادی در پیش روی فعالیت مجامع خیری دانست که می‌تواند در کسب موفقیت های بیشتر، موثر واقع شود.

در ادامه این جلسه سایر اعضای هیات مدیره نیز درباره بحث اطلاع‌رسانی و تعامل با سایر نهادها از جمله تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌ها نظرات خود را اعلام کردند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در برگزاری همایش تکریم خیرین مدرسه ساز که آذر امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود، ارائه کرد.

جمال‌زاده گفت: «حفظ نقش راهبری جامعه خیرین مدرسه‌ساز نسبت به مجامع استانی و شهرستانی نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و رصد فعالیت‌های این مجامع است و سازمان نوسازی مدارس آمادگی دارد در این مسیر همگام با جامعه خیرین حرکت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار